کارت خوان های جدید جایگاه های سوخت چه ویژگی هایی دارند؟



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,کارت سوخت
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی موظف به استفاده از کارت سوخت در فرآینده عرضه بنزین و گازوئیل است و از آنجایی که از عمر نصب تجهیزات سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه 11 سال می گذرد این تجهیزات نیازمند به‌روزرسانی بوده که قدم های این هدف برداشته شده و قرار است از کارت خوان های جدید جایگاه سوخت رونمایی شود.

به گزارش ایسنا، در پیاده‌سازی و تجهیز این سری از کارتخوان‌ها از فناوری روز استفاده شده است و پرداخت هزینه سوخت بدون دخالت نیروی انسانی نیز میسر خواهد شد. بالاترین مزیت این کارتخوان‌ها، حذف هزینه‌های تامین و نگهداشت از دولت خواهد بود که این هدف ازطریق شبکه بانکی کشور انجام می‌شود.

 

فناوری‌ نصب شده روی کارتخوان‌های جدید قابلیت توزیع سوخت و انجام عملیات‌ بانکی را داراست. قرار است همه نازل‌ها به سیستم توزیع سوخت و پرداخت هم‌زمان مجهز می‌شوند تا متقاضیان بتوانند از طریق خدمات بدون کارت یا با وارد کردن کارت‌های بانکی خود و حتی از طریق موبایل، پرداخت‌های خود را انجام دهند.

 

قرار شده است که در دستگاه‌ها سخت‌افزاری روزآمد که هم امکان پرداخت پول از طریق عابربانک را دارد و هم مقدار سوخت و اطلاعات تراکنش سوخت را ارسال می‌کند، نصب شود. در حال حاضر در ۴۶ جایگاه تک سکویی که شامل ۱۰۲ نازل می‌شود، این سیستم سخت‌افزاری به صورت آزمایشی نصب شده است و از پایان خردادماه این تعداد جایگاه و نازل به سیستم جدید کارت سوخت مجهز خواهند شد.

 

 آیا به کارگیری سیستم های جدید در جایگاه ها نشانه افزایش قیمت بنزین است؟

 

از چند ماه قبل که خبر لزوم استفاده مجدد از کارت سوخت منتشر شد شائبه افزایش قیمت یا احتمال دو نرخی شدن سوخت ایجاد شد و اکنون با به روز شدن تجهیزات جایگاه های سوخت این شائبه باز هم پر رنگ شده است اما باید گفت اقدام‌های انجام شده هیچ ربطی به افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی بنزین ندارد و هدف این اقدامات خدمت‌رسانی بهتر است.اگر مالک خودرویی کارت سوخت خود را گم کرده باشد می‌تواند با مراجعه به دفاتر پست و پلیس +۱۰ کارت المثنی درخواست دهد.

 

بر اساس این گزارش، استفاده از کارت‌های سوخت از اواخر دولت هشتم  مطرح شد که در ابتدا صرفا استفاده از کارت برای بهینه سازی مصرف و کنترل مصرف بود اما اجرای این کار در دولت هشتم انجام نشد و در نهایت در دولت نهم و دهم بحث هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه بندی اجرا و کارت سوخت رسما وارد نظام سوخت‌گیری کشور شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------