صعود نفت با کاهش ذخایر آمریکا



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نفت
قیمت نفت در اوایل معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا به دنبال انتشار آمار هفتگی که کاهش ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، افزایش پیدا کرد. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۵.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۷ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۳۴ دلار در هر بشکه رسید.

 

گزارش هفتگی که از سوی موسسه امریکن پترولیوم منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ ژوئن به میزان سه میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۳۰.۶ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی تولید و ذخایر نفت آمریکا عصر چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

 

با این حال آنچه که مورد توجه بازار قرار دارد، نشست ۲۲ ژوئن اوپک در وین است که قرار است به همراه برخی از تولیدکنندگان غیراوپک شامل روسیه درباره سیاست تولید نفت مذاکره کنند.

 

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت اوپک است و همچنین روسیه که عضو این گروه نیست خواهان تسهیل محدودیت‌های عرضه هستند که از سال ۲۰۱۷ به منظور تقویت قیمت‌ها اجرا شده است. سایر اعضای اوپک شامل ایران مخالف چنین اقدامی بوده و نگران افت چشمگیر قیمت‌ها هستند.

 

تحلیلگران گروه بانکی ANZ اعلام کردند عربستان سعودی و روسیه به دنبال تسهیل محدودیت‌های تولید برخلاف نظر سایر اعضاء هستند. ایران مصالحه احتمالی را رد کرده و اعلام کرده حتی با افزایش اندک تولید نیز موافقت نخواهد کرد. این امر عربستان سعودی را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد زیرا برای هرگونه توافقی که حاصل شود همبستگی همه اعضا ضروری است.

 

جک آلاردایس، تحلیلگر نفت و گاز در شرکت "کانتور فیتزجرالد اروپا" در این باره گفت: انتظار دارد سهمیه تولید افزایش پیدا کند، اما با توجه به عدم وجود توافق میان اعضای اوپک، احتمالا به میزان محدودتری بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

 

بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین با اضطراب به تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین چشم دوخته‌اند که در آن هر دو طرف تهدید کرده‌اند تعرفه‌هایی روی صادرات محصولات یکدیگر از جمله نفت آمریکا وضع کنند. چین تهدید کرده به تلافی تعرفه‌های واشنگتن، تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات نفت آمریکا وضع خواهد کرد که چنین اقدامی نفت آمریکا را نسبت به سایر کشورها در بازار چین غیررقابتی خواهد ساخت. چنین اتفاقی مطمئنا به کاهش شدید خرید نفت آمریکا از سوی چین منجر می‌شود که در دو سال گذشته رونق پیدا کرده و به ارزش یک میلیارد دلار در ماه رسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------