یک عضو کمیسیون انرژی: مجلس جلوی افزایش قیمت بنزین را در بودجه سال ۹۷ می‌گیرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه قیمت سوخت هرساله افزایش داشته اما هیچ تأثیری در ایمنی جاده‌ها نداشته است، گفت: در بودجه سال ۹۷ افزایش قیمت بنزین معقول و منطقی نیست و مجلس جلوی افزایش قیمت آن را می‌گیرد. 

به گزارش ایسنا، احمد مرادی در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه قیمت سوخت باید افزایش یابد، تا جاده‌ها ایمن شود، افزود: هیچ ارتباطی بین ایمن‌سازی جاده‌ها و این موضوع که مردم به‌راحتی و سهولت بتوانند تردد کنند و افزایش قیمت سوخت وجود ندارد.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت سوخت هرساله افزایش داشته اما هیچ تأثیری در ایمنی جاده‌ها نداشته است، تصریح کرد: راهکارهای ایمن‌سازی جاده‌ها جای دیگری است و مجلس راهکارهای آن را دیده و وزارت نفت را مکلف کرده که قیر رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد و این اقدام صرفاً برای ایمن‌سازی جاده‌ها صورت گرفته و مقرر شده اقدامات استانداردسازی و ایمنی روی جاده‌ها انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سوخت به‌هیچ‌وجه صحیح نبوده و فشار مضاعفی به خانوارها وارد می‌کند، ادامه داد: همین قیمت کنونی سوخت نیز برای مردم زیاد است، البته مصرف بهینه سوخت، مدیریت سوخت باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد اما راه مدیریت سوخت افزایش قیمت آن نیست، بلکه راه آن فرهنگ‌سازی برای کاهش تردد با وسایل شخصی و گسترش وسایل نقلیه عمومی است و این ضعف مدیریت سوخت باید پوشانده شود تا بتوان مشکل را حل کرد.

 

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بخش اعظم آمار بالای تصادفات جاده‌ای که بین ۲۰ تا ۳۰ هزار کشته در سال بوده ناشی از ایمن نبودن جاده‌ها است لذا مسائل جاده‌ای باید مدیریت شود تا آمار تصادفات کاهش یابد.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت بنزین در فوب خلیج‌فارس با قیمت بنزین برابر است، خاطرنشان کرد: در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز قیمت بنزین همین لیتری هزار تومان است، البته دولت سال گذشته قصد داشت که قیمت بنزین را در بودجه افزایش دهد که مجلس جلوی آن را گرفت و در بودجه سال ۹۷ نیز افزایش قیمت بنزین معقول و منطقی نیست و مجلس جلوی افزایش قیمت آن را می‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------