تلاش آمریکا برای حذف ایران از بازار، قیمت نفت را افزایش داد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,نفت
قیمت های نفت صبح روز چهارشنبه پس از فراخوان آمریکا برای کاهش واردات نفت خام ایران، افزایش یافت. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، اختلال به وجود آمده در صادرات نفت لیبی و تولید نفت کانادا نیز به افزایش امروز قیمت های نفت کمک کرد.

 

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 01:11 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 29 سنت یا 0.4 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز (سه شنبه) به 76 دلار و 60 سنت رسید.

 

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس این کشور با 26 سنت یا 0.3 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز به بهای 70 دلار و 79 سنت معامله شد.

 

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا عصر دیروز اعلام کرد: همه کشورها باید واردات نفت خام از ایران را از ماه نوامبر (10 آبان) به صفر کاهش دهند.

 

«استفان اینز» رئیس بخش تجارت آسیاپاسیفیک بازار آتی «اوآندا» گفت: نفت پس از یک جهش قیمت به دلیل فراخوان آمریکا شب گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرد.

 

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز پس از اظهارات مقام آمریکایی با 2.34 درصد افزایش به 76 دلار و 48 سنت رسید.

 

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 3.73 درصد افزایش به 70 دلار و 62 سنت معامله شد.

 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 9 مه (19 اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می شود و به تعلیق تحریم های هسته ای این کشور علیه تهران ادامه نمی دهد؛ با این تصمیم تحریم های آمریکا که پس از اجرای برجام با امضای رییس جمهوری این کشور تعلیق شده بود، در دو بازه زمانی 90 و 180 روزه (مرداد و آبان) بار دیگر اعمال می شود.

 

فشار بر مشتریان نفت ایران برای کاستن از خرید خود، یکی از راهبردهای دولت ترامپ برای بازگرداندن تحریم ها علیه کشورمان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------