آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

تب خرید طلا و سکه فروکش کرد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,طلا و سکه
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر از کاهش خرو فروش در بازار طلا و سکه خبر داد و گفت:‌ بازار از نظر داد و ستد بسیار راکد است و مردم برای خرید چندان مراجعه‌ای ندارند. 

ابراهیم محمدولی - رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - در گفت وگو با ایسنا، درباره قیمت‌ها در بازار طلای پایتخت گفت: امروز در بازار، سکه تمام طرح جدید دو میلیون و ۸۴۸ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم دو میلیون و ۷۲۵ هزار تومان داد و ستد شد. همچنین نیم سکه به قیمت یک میلیون و ۴۰۸ هزار تومان و ربع سکه ۷۶۰ هزار تومان معامله می‌شود.

 

به گفته وی، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۲۶ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۹۴ هزار و ۴۵۰ تومان قیمت دارد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره وضعیت داد و ستد در بازار طلا و سکه گفت: بازار از نظر داد و ستد بسیار راکد است و مردم برای خرید چندان مراجعه‌ای ندارند که علت آن می‌تواند نوسانات قیمت‌ها در بازار ارز و طلا و وضعیت خاص اقتصادی باشد.

 

محمدولی ادامه داد: در حال حاضر کسب و کار در این بخش بسیار ضعیف شده و این موضوع قدرت تصمیم گیری را از خریدار و فروشنده گرفته است. فروشنده نگران است که نکند امروز کالایی را به فروش برساند و دقایقی بعد نتواند آن را با همان قیمت خریداری کند. خریدار نیز نگرانی مشابهی دارد و این موضوع می‌تواند مربوط به نوسانات قیمت‌ها در وضعیت دلار و شرایط اقتصاد باشد.

 

وی با اشاره به صحبت‌های رییس جمهوری گفت: اگر این صحبت‌ها عملیاتی شود و تعهداتی که داده شده، اجرایی شود وضعیت می‌تواند بهتر باشد. اما اگر وعده‌ها عملیاتی نشود و مسئولان صرفا وعده‌های باری به هر جهت بدهند، این موضوع اثر روانی خود را در بازار می‌گذارد و شرایط را بهتر نمی‌کند.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره تفاوت قیمت‌ها در بازار امروز نسبت به دیروز گفت: در بازار امروز نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی را در قیمت‌ها شاهد نبودیم.

 

محمدولی در پاسخ به اینکه اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در حال حاضر برای تلطیف کردن وضعیت بازار آیا با مسئولان مذاکراتی داشته است، گفت: صحبت‌هایی با دولت و مجلس داشته‌ایم و آنها هم قول همکاری داده‌اند. اما اگر تعهدات و قول‌ها عملیاتی نشود، مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند که امیدوارم بتوانیم با کمک مسئولان آرامش را در بازار حاکم کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------