فقط ۵ وارد کننده از ۲۱ واردکننده خودرو، عضو انجمن واردکنندگان خودرو هستند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  واردکننده خودرو
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :حاضریم تضمین بدهیم که اگر دولت بگذارد ما بدون انتقال ارز یعنی بدون تهیه ارز دولتی یا ارز از بازار آزاد خودرو وارد کشور کنیم که در این صورت، قیمت‌های امروز تا 40 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

   به گزارش ایلنا ؛دادفر در خصوص لیست منتشر شده و شکایت وزارت بهداشت از رئیس این انجمن گفت: این اشتباه از سوی ما نبود بلکه از سوی بانک مرکزی بود وقتی لیست منتشر شد کد تعرفه‌ای که روبروی واردات وزارت بهداشت قرار گرفته بود کد آمبولانس نبود که همان موقع با دوستان داشتیم لیست را بررسی می‌کردیم من گفتم شاید این موتورهای سنگین اورژانس باشد اما کدی که جلوی نام وزارت بهداشت بود کد خودرو تیوولی بود.

 

وی ادامه داد: در آخر هم معلوم شد که حرف ما درست است و بانک مرکزی اشتباه کرده و امروز کد تعرفه را اصلاح کردند اما نکته‌ای که لازم است اینجا بیان شود این است که اگر همه ما طرفدار شفافیت هستیم قرار نیست با هر اظهارنظری شروع به شکایت و فریاد کنیم ما باید در این برهه از زمان اعم از مسئولین و مردم یاد بگیریم که نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشیم الان هم مرتکب خلافی نشدیم که از آن واههمه داشته باشیم این یک اشتباه از سوی بانک مرکزی بوده که کد را اشتباه منتشر کرده است.

 

 وی در خصوص شرکت‌هایی که ارز دولتی برای واردات خودور گرفته‌اند،گفت: از این 21 شرکت به غیر از وزارت بهداشت تنها 5 شرکت عضو انجمن و جزو کسانی هستند که ما آنها را می‌شناسیم و بقیه آنها نمایندگی نیستند بلکه گری مارکت هستند که این موضوع هم جای تعجب دارد.

 

دادفر گفت: ما اصلا نمی‌دانیم که آنها چطور ارز گرفته‌اند زیرا مطابق قانون به غیر از نمایندگی‌های رسمی افراد دیگر اجازه واردات ندارند که از این لیست فقط 5 شرکت، نماینده رسمی هستند.

 

 دادفر گفت: مبلغی که برای واردات خودرو به غیر از آمبولانس تخصیص داده شده 121 میلیون یورو است که معال 1.1 درصد از ارزهایی است که در این مدت برای واردات پرداخت شده، از سوی دیگر اگر بخواهیم مطابق آمار گمرک متوسط قیمت هر خودرو را 24 هزار و 500 یورو محاسبه کنیم نهایتا 4 هزار 500 ماشین وارد شده است که رقم قابل توجهی نیست.

 

وی در خصوص نام 4 نفری که به عنوان مافیای خودرو به آن اشاره شده است گفت: این 4 نفر جزو اعضای ما هستند و از پیش از انقلاب در این کار بودند و جزو نمایندگی‌های رسمی هستند.

 

 دادفر افزود: بازار آشفته‌ای که امروز شاهد آن هستیم ماحصل اصرار دولت بر دادن ارز دولتی به واردکنندگان است ما به طور رسمی اعلام می کنیم و حتی حاضریم تضمین بدهیم که اگر دولت بگذارد ما بدون انتقال ارز یعنی بدون تهیه ارز دولتی یا ارز از بازار آزاد، خودرو وارد کشور کنیم که در این صورت، قیمت‌های امروز تا 40 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------