آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,واردات نفت
واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰.۳ درصد کاهش یافت و به پایینترین میزان از ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکنون رسید. 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آمار گمرکی نشان داد کره جنوبی که یکی از مشتریان آسیایی بزرگ نفت ایران است، ۶۸۶ هزار و ۸۴۹ تن یا معادل ۱۶۷ هزار و ۸۲۰ بشکه در روز نفت ایران را در ژوئن وارد کرد که در مقایسه با ۱.۱۵ میلیون تن در ژوئن سال ۲۰۱۵، به میزان ۴۰.۳ درصد کاهش داشت. همچنین در مقایسه با میزان واردات در ماه مه، ۹.۵ درصد کاهش نشان داد.

 

در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، خرید نفت کره جنوبی از ایران ۳۳.۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت وبه ۶.۱۳ میلیون تن یا معادل ۲۴۸ هزار و ۳۶۷ بشکه در روز رسید.

 

این کاهش در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران روی داده است. با این حال سئول سرگرم مذاکره با واشنگتن برای دریافت معافیت از تحریم‌ها و ادامه واردات نفت از ایران است. منابع آگاه اظهار کرده‌اند که در ماه اوت واردات نفت کره جنوبی از ایران ممکن است برای نخستین بار در شش سال گذشته به صفر برسد.

 

کره جنوبی عمدتا نفت فوق سبک معروف به میعانات از ایران خریداری کرده و آمار وارداتش را به صورت کلی منتشر می‌کند.

 

کره جنوبی در سال ۲۰۱۲ موفق شد از دولت اوباما برای ادامه خرید نفت ایران معافیت بگیرد. این تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ معلق شدند.

 

واردات نفت کره جنوبی در ژوئن مجموعا به ۱۳.۱۴ میلیون تن یا معادل ۳.۲۱ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۱۱.۶۱ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته، ۱۳.۲ درصد افزایش داشت.

 

واردات نفت کره جنوبی از عربستان سعودی در ژوئن ۲۶.۱ درصد نسبت به ژوئن سال گذشته افزایش یافت و به ۴.۳۸ میلیون تن یا ۱.۰۷ میلیون بشکه در روز رسید. واردات از مکزیک نیز تقریبا پنج برابر افزایش یافت و به ۵۶۸ هزار و ۳۷۷ تن رسید.

 

واردات نفت خام کره جنوبی در شش ماه نخست سال میلادی جاری ۷۴.۱۱ میلیون تن یا معادل ۳ میلیون بشکه در روز بود که ۲.۷ درصد نسبت به ۷۲.۱۷ میلیون تن در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رشد داشت.

 

آمار نهایی واردات ژوئن از سوی شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------