آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

مصوبه ستاد تنظیم بازار ابلاغ نشد/قیمت مرغ به ۹۰۰۰ تومان رسید



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت مرغ
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ به ۹۰۰۰ تومان در مراکز خرده فروشی خبر داد.این افزایش قیمت در حالی است که هنوز مصوبه ستاد تنظیم بازار درمورد افزایش قیمت مرغ ابلاغ نشده است. 

مهدی یوسف خانی در گفتگو با مهر از افزایش قیمت مرغ به ۹۰۰۰ تومان در مراکز خرده فروشی خبر داد و گفت: قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم در عمده فروشی درب کشتارگاه ۸۰۰۰ تومان و توزیع درب واحدهای صنفی  ۸۱۵۰  تومان است.

 

او ادامه داد: همچنین نرخ این کالا در خرده فروشی مرغ شمال  ۸۶۰۰ تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۷۷۰۰ تومان است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در پی افزایش قیمت نهاده های دامی قیمت تمام شده تولید مرغ افزایش یافته و مدت هاست که تولیدکنندگان نسبت به قیمت عرضه این کالا در بازار معترض هستند، اخیرا پیش از این، برومند چهارآئین، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر،   از موافقت ستاد تنظیم بازار با قیمت ۹۲۵۰ تومانی برای مرغ خبر داده بود که البته هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است.  

 

 برومند چهارآئین، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با مهر  با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید مرغ زنده  به طور متوسط برای مرغ دار بدون سود ٦٢٠٠ تومان است، گفته بود: با لحاظ کردن سود معقول و مشروع  و قانونی، نرخ مرغ حدود۶۸۰۰ تومان می شود.

 

وی توضیح داده بود : وقتی این محصول به مرغ آماده طبخ تبدیل می شود ٢٥ درصد افت وزن دارد و به این ترتیب به طور متوسط قیمت تمام شده مرغ آماده طبخ ٨٩٠٠ الی ۹۰۰۰ تومان است و به این میزان باید ٢٥٠ تومان هزینه کشتار و ٨٠ تومان هزینه حمل را اضافه کرد.

 

به گفته چهارآئین، بنابراین  متوسط قیمت مرغ درب کشتارگاه ٩٢٥٠ تومان است که سازمان حمایت مصرف کنندگان نیز در هفته آخر ماه مبارک رمضان با این نرخ موافقت کرده و ما منتظر ابلاغ آن هستیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------