آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

سخنان رئیس بانک مرکزی آمریکا بورس‌ها را صعودی کرد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,بورس های آسیایی
بورس‌های آسیایی در نخستین واکنش خود به سخنان جروم پاول در کنگره آمریکا که اوضاع اقتصادی این کشور را اطمینان بخش توصیف کرده بود وارد محدوده سبز شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جروم پاول در سخنان دیروزخود از چشم انداز مثبت بازار کار آمریکا سخن گفت و اعلام کرد تورم در سطوح هدفگذاری شده این بانک است. این سخنان شاخص " داوجونز"  وال استریت را با ۰.۲ درصد افزایش به سطح ۲۵۱۱۹.۸۹ واحدی رساند. در لندن هم شاخص " فوتسی ۱۰۰" ۰.۳ درصد بالا رفت و به ۷۶۲۶.۳۳ واحد رسید.

 

استفان اینس- مدیر بخش آسیا- اقیانوسیه در موسسه " اودانا" گفت: سخنان پاول طنینی دل نشین برای گوش سرمایه گذاران بود و به چهارمین رشد متوالی داوجونز و رکورد شدنی شاخص " نزدک" منجر شد.

 

با این حال نگرانی‌ها از پیامدهای جنگ تجاری کماکان جو سنگینی را بر بورس‌ها تحمیل کرده‌اند. دیروز ژاپن و اتحادیه اروپا که آن‌ها هم مورد تهدیدات تعرفه‌ای ترامپ قرار گرفته‌اند با یکدیگر پیمان تجارت آزاد جدیدی امضا کردند.

 

در بازارهای آسیایی، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس ژاپن با یک درصد افزایش تا پایان معاملات اولیه به سطح ۲۲۹۲۱.۲۰ واحد رسید. در هنگ کنگ شاخص " هانگ سنگ، با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۸۲۹۰.۸۳ واحد رسید و شاخص " شانگهای کامپوزیت" بورس چین با ۰.۳ درصد افزایش، سطح ۲۸۰۸.۰۵ واحدی را به ثبت رساند.

 

در بازار ارز، هر دلار از ۱۱۲.۸۴ ین به ۱۱۲.۹۶ ین افزایش یافت و هر پوند از ۱.۳۱۱۳ دلار به ۱.۳۱۱۱ دلار کاهش یافت. هر یورو نیز از ۱.۱۶۶۲ دلار به ۱.۱۶۵۳ دلار رسید.

 

هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" ۳۲ سنت کاهش یافت و به ازای ۶۷.۷۶ دلار در هر بشکه مبادله شد و نفت برنت دریای شمال نیز با ۲۷ سنت کاهش به ۷۱.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------