صادرات برق تا پایان شهریور صفر است/قطعی برق بر اساس جدول اعلام شده



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , صادرات برق
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه به تمامی شرکت‌های توزیع برق ابلاغ شده که خاموشی‌ها بر اساس جداول باشد گفت:خاموشی‌های خارج از برنامه به‌دلیل حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش بینی در تولید برق و شبکه توزیع است. 

محمودرضا حقی‌فام در گفت و گو با فارس با اشاره به اینکه از اواخر خرداد تا انتهای شهریور، صادرات برق کشور در اوج بار مصرف داخل کشور صفر است گفت:در اوایل بهار ، اواخر پائیز و شروع زمستان میزان تولید نیروگاه ها بالا و تراز تولید بیش از مصرف است بنابراین صادرات برق صورت می گیرد.

 

حقی فام افزود: در ساعت‌های پیک بار شبکه سراسری در اواخر خرداد تا انتهای شهریور، صادرات برق کشور در اوج بار مصرف داخل کشور صفر است و فقط واردات در کشور اتفاق می افتد و در زمان پیک مصرف هیچگونه صادرات برق صورت نمی گیرد چرا که اولویت اصلی تامین برق پایدار است.

 

وی در خصوص اینکه گفته می شود علیرغم اعلام و انتشار جداول خاموشی برخی نقاطی هستند که نوبت خاموشی ندارند اما با قطعی برق مواجه می شوند گفت:به تمام شرکت های توزیع برق ابلاغ شده که خاموشی ها باید بر اساس جداول از قبل اعلام شده باشد اما اگر قطعی برق خارج از برنامه رخ دهد به‌دلیل حوادث غیرقابل پیش بینی در تولید و شبکه توزیع برق است.

 

پیشتر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اعلام کرده بود که روال کار اعلام جدول خاموشی برق اینگونه است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک روز قبل میزان محدودیت هر منطقه را اعلام و محدودیت هر منطقه بین شرکت‌های توزیع تقسیم می‌شود.

 

حقی فام با اشاره به اینکه در برخی  مواقع ممکن است جدول‌های ما دستخوش تغییراتی بشوند، تصریح کرد: این تغییرات مانورهای شبکه و حوادث غیرمترقبه در مجموعه صنعت برق است که مجبور می شویم آن را اعمال کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------