آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

کاهش هفتگی قیمت نفت در پی ادامه جنگ‌طلبی ترامپ



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نفت
بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای صادرات کمتر عربستان در ماه آینده، در سطح بالاتری بسته شد اما با تداوم نگرانیها نسبت به تکرار مازاد عرضه در بازار، برای سومین هفته متوالی کاهش یافت. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت با یک دلار یا ۱.۴ درصد افزایش، در ۷۰.۴۶ دلار در هر بشکه بسته شد اما برای کل هفته ۰.۸ درصد کاهش ثبت کرد. قرارداد تحویل سپتامبر در این بازار با ۲ سنت افزایش، در ۶۸.۲۶ دلار در هر بشکه بسته شد.

 

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در سپتامبر با ۴۹ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، در ۷۳.۰۳ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته حدود ۳ درصد افزایش نشان داد.

 

بر اساس گزارش مارکت واچ، بازار نفت در هفته گذشته با تجدید نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری میان آمریکا و چین در التهاب بود. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه "سی ان بی سی" اظهار کرد آماده است تا روی همه کالاهای چینی تعرفه واردات وضع کند. ارزش واردات آمریکا از چین در سال ۲۰۱۷ به حدود ۵۰۵ میلیارد دلار بالغ شد.

 

تحلیلگران می‌گویند تقاضای کمتر برای نفت در آمریکا و چین ناشی از کندی اقتصادی به دلیل جنگ تجاری میان دو کشور احتمالا تاثیر منفی بر بازارها خواهد گذاشت.

 

قیمت نفت پس از انتشار گزارش شرکت بیکرهیوز نیز تغییر چندانی نداشت. آمار هفتگی این شرکت خدمات انرژی نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته ۵ حلقه کاهش یافته و به ۸۵۸ حلقه رسیده است. با این حال شمار دکل‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۴ حلقه بالاتر است.

 

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت روز پنج شنبه پس از اینکه یک مقام عربستان سعودی اعلام کرد صادرات نفت این کشور به منظور اجتناب از اشباع عرضه در بازار ممکن در اوت کمتر خواهد بود، رشد چشمگیری یافت. با این حال برنت بدنبال پایان اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ نتوانست رشد قیمت چندانی پیدا کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------