کاهش شدید ارزش دلار با اظهارات ترامپ/ بورس‌های جهانی فروریخت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  بورس‌های جهانی
با انتقاد ترامپ از سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا و دستکاری ارزش پول توسط دیگر کشورها، ارزش دلار کاهش یافت و در پی آن بورس‌‌های جهانی قرمزپوش شدند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، امروز ارزش سهام بازارهای ‌آسیا به دلیل نگرانی از اقدامات تعرفه‌ای و سیاست‌های اقتصادی محافظه‌کارانه آمریکا کاهش یافت. نگرانی بازار از این جهت بود که دلار آمریکا در برابر سبدی دیگر از ارزها با انتقادهای ترامپ از سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو کاهش شدیدی داشته است. آنها بر این باورند که با کاهش ارزش دلار احتمالاً سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ بیشتر خواهد شد. 

 

ترامپ روز جمعه اتحادیه اروپا و چین را به دستکاری در ارزش پول‌ها متهم کرد.

 

شاخص دلار به دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو امسال 2.4 درصد بالا رفت که تصمیم به افزایش نرخ‌ بهره از سوی فدرال‌رزرو به دلیل آمارهای کلان اقتصادی این کشور و نگرانی از جنگ تعرفه‌ای بود.

 

اظهارات روز جمعه ترامپ با تهدیدهای جدیدی درباره کاهش تعرفه روی همه کالاهای وارداتی از  چین باعث عمده‌فروشی بیش از اندازه در بازار وال‌استریت و بازارهای سهام آمریکا در روز جمعه شد.

 

بر اساس این گزارش، بازارهای سهام آسیا همچنان سرنخ‌های بازار والستریت آمریکا را پی گرفتند و شاخص بازارهای بورس نیکی ژاپن 1.4 درصد، سهام بازارهای استرالیا و کره جنوبی از جمله شاخص KOSPI و KS11 هر کدام 0.9 درصد کاهش یافتند. 

 

ارزش سهام‌ چین هم با قیمت‌های کمتری بازگشایی شد اما به سرعت کاهش خود را جبران کرد و این جبران در شاخص‌های بلوچیپ نظیر CF1300 و شانگهای SSE کامپوزیت بالا بود.

 

امروز ارزش سهام بازارهای آمریکا و اروپا هم همه قرمزپوش شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------