عقب‌نشینی خریداران از قیمت‌های پیشنهادی جدید



بررسی فایل‌های عرضه شده در بنگاه‌های شهر تهران از نزدیک شدن قیمت پیشنهادی املاک در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین فایل‌های بزرگ متراژ و کوچک متراژ خبر می‌دهند. 

به گزارش دنیای اقتصاد  طی سال‌های گذشته به‌طور معمول میان قیمت پیشنهادی مناطق مختلف شهر تهران با‌توجه به ویژگی‌های منطقه همچون دوری یا نزدیکی به مرکز شهر، درجه مرغوبیت محله، میزان برخورداری از سرانه‌های خدماتی مختلف، دسترسی به بزرگراه‌ها و معابر اصلی شهر و...تفاوتی هر چند اندک میان قیمت هر مترمربع آپارتمان در محلات مختلف شهر وجود داشت. علاوه بر این مطابق با عرف قیمت‌گذاری آپارتمان‌های مسکونی، قیمت آپارتمان کوچک متراژ در هر مترمربع بیش از آپارتمان‌های بزرگ متراژ تعیین می‌شد، اما در حال حاضر به گفته مشاوران املاک، فروشندگان وسازندگان مسکن با توجه به تغییر وضعیت بازار و انتظارات تورمی، قیمت‌های پیشنهادی خود را بدون توجه به این دو فاکتور اعلام می‌کنند. همین موضوع سبب شده تا از یکسو سطح قیمت پیشنهادی املاک در مناطق مختلف به یکدیگر نزدیک شده و از سوی دیگر قیمت هرمترمربع آپارتمان‌های بزرگ متراژ به آپارتمان‌های کوچک متراژ نزدیک شده است.

 

به‌عنوان مثال در حال حاضر میان قیمت پیشنهادی در محله حکیمیه واقع در شرقی‌ترین نقطه پایتخت با تهرانپارس تفاوت زیادی وجود ندارد. یا آنکه میان قیمت پیشنهادی در منطقه آیت‌الله کاشانی در غرب تهران با قیمت پیشنهادی در محدوده بنی‌هاشم در شرق تهران نیز تفاوت زیادی دیده نمی‌شود.

 

به‌عنوان مثال هفته گذشته، آپارتمانی ۵۶ متری با عمربنای ۴ ساله، واقع در آیت‌الله کاشانی مترمربعی ۱۲‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همین‌طور آپارتمانی ۷۰ متری نوساز واقع در محله بنی‌هاشم نیز مترمربعی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش فایل شده است. البته به گفته مشاوران املاک منطقه قیمت هر دو آپارتمان بالاتر از نرخ میانگین منطقه و آپارتمان‌های مشابه محدوده ارائه شده است. مشاوران املاک معتقدند این نوع قیمت‌گذاری منجر به عقب‌نشینی بخش زیادی از خریداران مسکن شده است.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,املاک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------