آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

نوسانات شبانه در بازار سکه



 

روز پنج‌شنبه، دلار و سکه توان زیادی برای نوسانات شدید افزایشی از خود نشان ندادند؛ هر چند آرامش در بازار سکه پایدار نماند. 

 

در آخرین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در ساعات ابتدایی روز به کانال ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رفت؛ با این حال، از اواسط روز خریداران بیشتر در بازار فعال شدند و سرانجام قیمت ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قرار گرفت. با ثبت این عدد، میزان بازدهی سکه در هفته گذشته به بالای ۱۵ درصد رسید. سکه دو هفته پیش نیز نزدیک به ۱۱ درصد رشد را به ثبت رسانده بود.

 

رشد قیمت سکه در روز پنج‌شنبه خاتمه نیافت و معامله‌گران از ساعت انتهایی همان روز خریدهای خود را دو چندان کردند. برخی فعالان عنوان کردند تحت‌تاثیر رفتار هیجانی شبانه معامله‌گران قیمت سکه به آستانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رفت. روز جمعه، برخی فعالان عنوان کردند، در معاملات پشت‌خطی خریدها ادامه یافت و قیمت تا آستانه ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بالا رفت.

 

 برخی فعالان باور داشتند، جوسازی پیرامون احتمال کاهش صادرات نفت ایران به هند و برجسته‌سازی تنش‌های سیاسی دو عاملی بودند که به رشد قیمت کمک کردند. به گفته برخی بازیگران بازار، معامله‌گران احساس می‌کنند هند به هر بهانه‌ای تمایل دارد که بیشتر به سوی خواسته‌‌های آمریکا قدم بردارد، در نتیجه این احتمال وجود دارد که با آغاز تحریم‌ها این کشور صادرات نفت خود از ایران را کاهش دهد. در کنار این، عده‌ای باور دارند، روز پنج‌شنبه سکه توان عقبگرد از سطح ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان را از خود نشان نداد، در نتیجه معامله‌گران با قدرت بیشتری در موقعیت خریدار وارد بازار شدند. در واقع، نقطه یاد شده را معامله‌گران به عنوان کف قیمت سکه در نظر گرفتند.

 

با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها در روز جمعه در معاملات پشت‌خطی، گروهی از معامله‌گران باور دارند قیمت ابتدای روز شنبه سکه در کانال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. با این حال، معامله‌گران باور دارند؛ در‌صورتی‌که قیمت دلار با افزایش قیمت سکه همراهی نکند، این فلز گرانبها نیز از کانال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

 

روز پنج‌شنبه، شاخص ارزی روز کم نوسانی را پشت سر گذاشت. در ابتدای روز تا کانال ۹ هزار و ۲۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد، ولی در ساعات انتهایی روز به کانال ۹  هزار و ۳۰۰ تومان رفت. با وجود نوسانات شدید سکه در وقت تعطیلی بازار، دلار در معاملات پشت‌خطی تغییرات چندانی را از خود نشان نداد و در همان کانال ۹ هزار و ۳۰۰ تومان باقی ماند. به گفته فعالان، تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی موجب شده است که دلالان در روزهای آخر انتهای هفته با احتیاط بیشتری رفتار کنند. آنها عنوان می‌کنند، ممکن است رئیس‌کل جدید در  شروع کار خود عرضه ارز در بازار را افزایش دهد و زمینه‌ساز شکست قیمت‌ها به سطوح پایین‌تر شود. چنین دیدگاهی موجب شده است که خریداران بازار نیز فعلا در بازار مداخله چندانی نکنند. آنها در انتظار هستند تا در قیمت‌های پایین‌تری اقدام به خرید کنند.

 

برخی فعالان عنوان می‌کنند، در‌صورتی‌که اتفاق تازه‌ای در روزهای آینده در سمت عرضه ارز رخ ندهد یا اخبار مثبتی به بازار نرسد، ممکن است بار دیگر نوسان‌گیران وارد بازار شوند و با افزایش خریدها قیمت را به سوی مرز ۱۰ هزار تومانی پیش برانند. از نظر این دسته، سیاست‌گذار باید به سرعت زمینه ورود ارز پتروشیمی‌ها به بازار را فراهم کند؛ چراکه با تقویت سمت عرضه قدرت‌نمایی نوسان‌گیران در بازار کمرنگ‌تر خواهد شد.

 

 بازدهی دورقمی سکه‌های کوچک

روز پنج‌شنبه نیم سکه به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بازگشت و موج افزایشی به ربع سکه نیز رسید. در آخرین روز هفته، نیم سکه ۱۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و روی قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاد. با این رشد، میزان بازدهی نیم سکه در هفته گذشته به بالای ۲۱ درصد رسید؛ ربع سکه نیز در هفته‌ای که گذشت بیش از ۱۸ درصد رشد را به ثبت رساند و در انتهای هفته با قیمت ۸۶۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. پنج‌شنبه دو هفته پیش ربع سکه روی عدد ۷۲۵ هزار تومان به کار خود پایان داده بود.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,بازار سکه

 

دنیای اقتصاد

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------