آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

رکورد تولید شکر در کشور شکسته شد/ شکر کیلویی ۳۱۰۰ تومان



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قند و شکر
دبیر انجمن قند و شکر ایران گفت: سال گذشته رکورد بی‌نظیری در تولید شکر زدیم، به طوری که ۲ میلیون و ۱۵ هزار تن شکر تولید شد و امسال نیز مجوزی برای واردات شکر داده نشده و شکر با نرخ کیلویی ۳۱۰۰ تومان به وفور در دسترس مردم است.

بهمن دانایی در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت تولید شکر در کشور، خاطرنشان کرد: سال گذشته رکورد بی‌نظیری در تولید شکر ثبت شد، به طوری که 2 میلیون و 15 هزار تن شکر تولید کردیم که یک میلیون و 143 هزار تن آن در بخش چغندر قند و 872 هزار تن آن در بخش نیشکر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه رکورد تولید شکر هیچ وقت در کشور سابقه نداشته و بالاترین میزان تولید مربوط به سال 85 با یک میلیون و 274 هزار تن بوده، تصریح کرد: البته این رقم تا سال 92 روند کاهشی یافته بود و به یک میلیون و صد هزار تن رسیده بود.

 

دبیر انجمن قند و شکر ایران به این نکته اشاره کرد که در سال 96 فقط 200 هزار تن کمبود و نیاز به واردات داشتیم و 90 درصد را از محل تولید داخل تأمین کرده‌ایم که یکی از دلایل آن محدود کردن واردات شکر توسط وزارت جهاد کشاورزی است که اجازه نداد تا واردات شکر تولیدکننده نتواند شکر تولیدی خود را در بازار بفروشد. 

 

وی این را هم گفت که در سال 96 تنها 870 هزار تن شکر وارد شده و امسال نیز در چهار ماهه سال به 97 کلاً 86 هزار تن شکر وارد شده که آن هم باقیمانده شکرهایی است که در بندر مانده و از سال قبل ترخیص نشده است و در نهایت امسال مجوزی برای واردات شکر نداریم.

 

دانایی اطمینان خاطر کرد که بیش از 800 هزار تن شکر ذخیره شده که هر ماه در نهایت 170 هزار تن شکر مصرف می‌شود، ضمن آنکه از 20 روز آینده و از اوایل شهریور ماه بهره‌برداری از چغندر قند و نیشکر در سال جدید شروع می‌شود.

 

دبیر انجمن قند و شکر ایران کشت پاییزه چغندر قند را عاملی در کاهش مصرف آب و استفاده از بارش‌های پاییزه برشمرد و گفت: با آنکه حجم زیادی از نیشکر و چغندر قند در خوزستان تولید می‌شود، اما ظرفیت صنعتی در این  استان کم داریم و برای استحصال و فرآوری این دو محصول باید روانه کارخانه‌های استان‌های اصفهان، چهارمحال و کرمانشاه می‌شود که اگر بتوانیم کارخانه جدید در خوزستان راه‌اندازی کنیم، بسیار مؤثر خواهد بود.

 

وی از کلنگ‌زنی کارخانه فرآوری چغندر قند با ظرفیت 10 هزار تن طی 10 روز آینده در استان خوزستان خبر داد و گفت: در عین حال دو کارخانه نیشکری در این استان هم قرار است تا دومنظوره فعالیت کنند که قطعاً برای فرآوری چغندر قند و استحصال شکر مؤثر بوده و آب کمتری هم در راستای استحصال مصرف خواهد کرد. 

 

دانایی همچنین در مورد نرخ مصوب شکر هم گفت: بسته‌های 50 کیلویی فله‌ای با نرخ مصوب 2722 تومان برای سال 96 مصوب شده است که فعلاً با همین رقم فروش ادامه دارد و بسته‌های 900 گرمی با نظارت سازمان حمایت با نرخ مصوب 3550 تومان در دسترس مردم قرار دارد.

 

وی همچنین در مورد نرخ هر کیلوگرم شکر فله‌ای در بازار گفت: این محصول نیز بین هر کیلوگرم 3 هزار تا 3100 تومان بر اساس نرخ مصوب سازمان حمایت به فروش می‌رسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------