تحریم‌ نفتی علیه ایران نفت را ۹۰ دلار می‌کند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,نفت
یک تحلیلگر نفتی به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران قیمت نفت را به زودی به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه می‌رساند. 

به گزارش ایسنا، آمریتا سن، تحلیلگر نفتی در شرکت "انرژی اسپکتس" به شبکه "سی‌ان‌بی‌سی" گفت: همچنان که به سه ماهه چهارم سال نزدیک می‌شویم، با ریسک افزایش قیمت نفت به بالای مرز ۸۰ دلار و حتی ۹۰ دلار روبرو هستیم اما آنچه که اهمیت دارد میزان کاهش تولیدی است که نفت ایران پیدا می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: بسیاری از کارشناسان تصور می‌کنند که چین همه نفت ایران را خریداری خواهد کرد با این حال چینی‌ها اعلام کرده اند که ما خریدمان را کاهش نمی‌دهیم اما آن را افزایش نیز نخواهیم داد. بنابراین بازار ممکن است شاهد کمبود قابل توجه عرضه و سپس بالاتر رفتن قیمتها باشد.

 

سرمایه‌گذاران در حال سبک و سنگین کردن اختلال عرضه احتمالی نفت ایران در برابر سایر عوامل مانند افزایش تولید اوپک و شرکایش هستند.

 

اوپک و متحدانش شامل روسیه در ژوئن توافق کردند تولیدشان را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

 

این تصمیم کمک کرد رشد قیمت نفت محدود شود و بهای معاملات نفت که در ماه مه به بیش از ۸۰ دلار صعود کرده بود، بیش از هفت درصد افت کرد.

 

آخرین باری که ایران تحریم شد، حدود نیمی از ۲.۴ میلیون بشکه صادرات نفتش کاهش یافت. با این حال این بار بسیاری از تحلیلگران انرژی معتقدند که تحریمها صادرات نفت ایران را به میزان کمتر، شاید نصف میزان قبلی کاهش خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------