افزایش قیمت نفت در آستانه اقدامات خصمانه آمریکا



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت نفت
قیمت نفت روز سه شنبه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۷۳.۸۸ دلار در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک سنت افزایش، به ۶۹.۰۲ دلار در هر بشکه رسید.

 

تحریم‌های آمریکا علیه ایران که سه میلیون بشکه در روز نفت در ژوییه صادر کرد، روز سه شنبه آغاز می شود. بسیاری از کشورها از جمله متحدان آمریکا در اروپا و همچنین چین و هند که بزرگترین مشتریان نفتی ایران به شمار می‌روند، با تحریم‌های جدید مخالف هستند.

 

بانک فرانسوی "سوسیته جنرال" در گزارشی اعلام کرد اگرچه عرضه در بازارهای معاملات فیزیکی نفت مطلوب است اما تحولات بین المللی اخیر ممکن است با توجه به ظرفیت شناور اندکی که برای پاسخگویی به اختلالات عرضه وجود دارد، بازارها را با کمبود عرضه مواجه کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های نفت در ماه‌های اخیر، سطح تولید کشورهای تولیدکننده بزرگ شامل روسیه، عربستان سعودی و آمریکا، تجدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اختلاف تجاری آمریکا و چین و اختلالات عرضه غیرمنتظره بوده است. برخی از تحلیلگران هشدار داده اند که موج گرمای جهانی ممکن است بر تقاضا برای نفت تاثیرگذار باشد.

 

اکثر نقاط نیمکره شمالی امسال تابستان داغی را سپری می‌کند که تقاضا برای خنک سازی صنعتی و مسکونی را بالا برده است. این مسئله بر تقاضا برای سوختهای نیرو مانند زغال سنگ حرارتی و گاز طبیعی تاثیر می‌گذارد.

 

بانک آمریکایی "جی پی مورگان" اعلام کرد هوای گرمتر در سه ماهه چهارم امسال که ناشی از پدیده جوی ال نینو است، ممکن است باعث خشکسالی، سیل و سایر بلایای طبیعی در سراسر جهان از جمله موج گرما شود که بر کالاها تاثیر خواهد گذاشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------