مذاکرات ژاپن برای ادامه واردات نفت ایران



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , صادرات نفتی
وزیر بازرگانی ژاپن در مصاحبه با شبکه دولتی HNK اظهار کرد این کشور به مذاکرات با آمریکا برای دریافت معافیت از تحریمها علیه نفت ایران ادامه می دهد زیرا توکیو در تلاش است تا در امنیت تامین انرژی و فعالیت شرکتهای ژاپنی خللی وارد نشود.

به گزارش ایسنا، هیروشیگه سکو اظهار کرد: ژاپن و آمریکا اوایل ماه میلادی جاری پیرامون تحریمهای ایران مذاکراتی داشتند و وزیر بازرگانی ژاپن موضع کشورش مبنی بر این که تحریمها نباید فعالیت شرکتهای ژاپنی را مختل کرد، اعلام کرد.

 

طبق اعلام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، واردات نفت این کشور از ایران در فاصله ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۸ به ۱۶۲ هزار و ۲۲۲ بشکه در روز رسید که ۲.۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. میزان واردات از ایران معادل ۵.۳ درصد از مجموع واردات نفت ژاپن در نیمه اول سال میلادی جاری بود.

 

بلافاصله پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تحریمها علیه ایران را اعلام کرد، ژاپن از تلاش برای دریافت معافیت از تحریمهای نفتی ایران خبر داد. مذاکرات در طول تابستان انجام شده و گزارشها حاکی از آن است که آمریکا از ژاپن خواسته است واردات نفت ایران را به کلی متوقف کند.

 

یک مقام دولتی بلندپایه آمریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس ویدیویی با خبرنگاران در پرسشی پیرامون مذاکرات با ژاپن برای معافیت از تحریمها گفت: ما مذاکرات محرمانه با سایر دولتها در باره این موضوعات را فاش نمی‌کنیم و همان طور که اعلام کردیم هدف ما به صفر رساندن واردات نفت ایران است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------