آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

تعدیل رهن و اجاره در مناطق مصرفی تهران



اگرچه با شروع فصل تابستان بهای اجاره پیشنهادی موجران با شیب تندی افزایش یافت و انتظار افزایش چشمگیر اجاره‌بها مستاجران را به دردسر انداخت، اما آپارتمان‌هایی که در چند روز اخیر در بازار اجاره فایل شده‌اند، بهای مناسب‌تری نسبت به نیمه اول تیر ماه دارند.

به گزارش  دنیای اقتصاد  اگرچه تورم سبد کالاهای مصرفی خانوار در تیر ماه همچنان کمتر از ۱۵ درصد باقی ماند، اما شوک قیمتی شدید در بازار ارز و سکه طی یکی دو ماه اخیر موجب شد فروشندگان مسکن بنا را بر افزایش قیمت همپای سایر بازارها بگذارند و این وضعیت به بازار اجاره نیز سرایت کرد. افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای پیشنهادی موجران اگرچه در زمان عقد قراردادهای نهایی قدری تعدیل می‌شد، اما باز هم روال قیمت‌گذاری املاک اجاری در بازار تغییری نکرد. با این وجود تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» حاکی است از چند روز گذشته نرخ رهن و اجاره پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی نسبت به تیر ماه قدری کاهش یافته است. این موضوع را نمی‌توان به کاهش قیمت ارز و سکه نسبت داد؛ چراکه روند کاهشی در این بازارها پایدار نماند و روز پنج‌شنبه مخدوش شد.

 

مشاوران املاک معتقدند افزایش اجاره‌بها در بازار مسکن سقف دارد و بر خلاف بازار خرید و فروش، ظرفیت حبابی شدن را ندارد؛ چراکه اگر اجاره‌ها از حد قدرت خرید متقاضیان مسکن اجاری فراتر رود، عملا آپارتمان‌های اجاری خالی خواهد ماند. از این رو موجران برای اینکه در تابستان بتوانند ملک خود را اجاره دهند، ناگزیر هستند سقف افزایش اجاره‌بها را به شکل نسبی با توان مالی مستاجران تنظیم کنند. این موضوع سبب شده فایل‌های اجاره به ویژه در مناطق مصرفی بازار مسکن طی چند روز اخیر افزایش یابد.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,رهن و اجاره

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------