افزایش ٣٥,٨ درصدی متوسط قیمت گوشت گوسفندی/متوسط قیمت گندم ١٣١٣٠ ریال



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
در بخش حبوبات، در سه ماهة اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت نخود ٤١٧٤٢ ریال و متوسط قیمت عدس ٤٤١٠٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٩,٥ درصد کاهش و ٣.٨ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، مرکز آمار ایران متوسط قیمت محصولات و هزینة خدمات کشاورزی بهار ١٣٩٧ را منتشر کرد که براساس آن در بخش غلات، در سه ماهة اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت گندم ١٣١٣٠ ریال و متوسط قیمت جو ١١٣٣٤ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١,٣ درصد و ١٥.٩ درصد افزایش داشته است.

 

 در بخش حبوبات، در سه ماهة اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت نخود ٤١٧٤٢ ریال و متوسط قیمت عدس ٤٤١٠٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٩,٥ درصد کاهش و ٣.٨ درصد افزایش یافته است.

 

 در بخش محصولات جالیزی، در بهار سال ١٣٩٧، متوسط قیمت هندوانه ٨٩٧٨، خربزه ١٦٢٧٠ و خیار ١١٩٨٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٦١,١، ٦٤.٢ و ٢٦.٤ درصد افزایش داشته است. 

 

در بخش سبزیجات، در سه ماهة اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت سیب زمینی ٥٧٥٣، پیاز ٥٨١٠ و گوجه فرنگی ٦٩١٧ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٩,٩، ٣٧.٦ و ٢٢.٥ درصد کاهش یافته ­است.

 

 در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ١٣٩٧، متوسط قیمت یونجه ٩٩٨٦ و کاه ١٥٨٢ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ٤٢,٦ و ٢١.٩ درصد افزایش داشته است. 

 

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهة اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت زردآلو ٥٠٥٢٨ و متوسط قیمت آلبالو ٤٤٦٦٤ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ٤١,٧ و ١٤.٩ درصد افزایش نشان می دهد و متوسط قیمت هلو ٢٩٣٢٠ بوده که ٢.٨ درصد کاهش داشته است.

 

  در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ١٣٩٧، متوسط قیمت سیب درختی ٤٥١٢٢ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٥,١ درصد افزایش یافته است.

 

 در بخش دامداری سنتی، در سه ماهة اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ٢٠٢٤٧٢ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ١٥٥٤٣٧ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٥,٨ و ٢١.٦ درصد افزایش داشته است.

 

 در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در بهار سال ١٣٩٧، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ٤٤٠٢٧ ریال بوده که  نسبت به بهار سال قبل ٠,٧ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ١٢٤٢١ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦.٥ درصد افزایش نشان میدهد.

 

 در بخش هزینه های خدمات ماشینی، در سه ماهة اول سال ١٣٩٧، هزینة شخم یک هکتار زمین زراعی آبی ١٨٣٧١٥٧ ریال و هزینة شخم یک هکتار زمین زراعی دیم ١٢٥١٧٣٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١,٠ و ١٢.٢ درصد افزایش داشته است.

 

 در بخش دستمزد نیروی کار، در بهار سال ١٣٩٧، دستمزد کارگر میوه چین مرد ٤٨٣٦٨٢ ریال بوده که نسبت به سال قبل ٧,٤ درصد افزایش داشته و دستمزد کارگر میوه چین زن ٣٨١٨٠٩ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ٧.٢ درصد افزایش داشته است. همچنین، دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار مرد ٥٩٧٦١١ ریال و دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار زن ٦٥٩٦١٧ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢.٧ و ١٢.٢ درصد افزایش نشان می دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------