آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

رییس کل بانک مرکزی: در نرخ دلار بازار ثانویه دخالتی نمی‌کنیم



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,رییس کل بانک مرکزی
رییس کل بانک مرکزی گفت: ما بارها گفته‌ایم که روی نرخ ارز دخالت نمی‌کنیم و بازار خودش آن را تثبیت خواهد کرد. 

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای موضوع سود بانکی و حل مشکلات اقتصادی کشور چه کارهایی در بانک مرکزی انجام شده است ، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، اما الان نمی‌توانم آن را مطرح کنم و ان‌شاءالله اگر انجام شد اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

وی افزود:  هسته اصلی تعادل بخش ارزی بازار ثانویه است که به تدریج دارد عمق پیدا می‌کند و قیمت‌هایش هم همان‌طور که آقای رییس جمهوری اعلام کردند برای واردکننده خیلی قابل قبول نیست، بنابراین  به سمت کاهش می‌روند و ما هم تایید کرده‌ایم که خود صادرکنندگان باید متوجه شوند که با این قیمت کسی ارز نمی‌خرد و ان‌شاءالله باید قیمت‌ها را پایین بیاورند.

 

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ما هم بارها گفته‌ایم که روی نرخ دخالت نمی‌کنیم و بازار خودش تثبیت خواهد کرد. وزن اصلی بازار ما در بازار ثانویه دارد انجام می‌شود و الان تقریبا 95 – 96 درصد واردات دارد در بازار ثانویه انجام می‌شود و ان‌شاءالله همین تاثیر خودش را می‌گذارد.

 

وی در پایان تاکید کرد: ما سکه‌هایی که قبلا فروخته‌ایم را به تعداد وسیع فروخته‌ایم و با همان قیمتی که فروخته‌ایم تحویل می‌دهیم و به تدریج هم وارد بازار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------