آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

پرونده خاموشی سال ۹۷ بسته شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , پرونده خاموشی
وزیر نیرو گفت: پرونده خاموشی تابستان سال ۱۳۹۷ بسته شده و از ۱۹ مردادماه خاموشی نداشته‌ایم. 

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان، در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مجموعه برنامه ریزی‌هایی که شد همکاری هموطنان انجام دادند هم در بخش خانگی و هم در بخش صنعت و کشاورزی خوشبختانه ما از جمعه (۱۹ مردادماه) که امروز پنج روز از آن موعد گذشته است خاموشی صفر داشته‌ایم. با توجه به کاهش دما پیش‌بینی ما این است که در این فصل دیگر پرونده خاموشی‌ها بسته شوند.

 

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کردیم ۵.۲ درصد رشد مصرف داشته باشیم، اما این مقدار به ۲.۸ رسید. در مجموع ۳۴ روز داشتیم که ناچار به خاموشی دادن شدیم. تهران امسال ۴۴ روز دمای بالا را تجربه کرد به طور متوسط ۱.۰۹ افزایش دما داشتیم. به ازای هر یک درجه افزایش دمای همزمان ۱۵۰۰ مگاوات افزایش تولید باید داشته باشیم.

 

اردکانیان گفت: ما برای پیک سال ۹۸ برنامه ریزی‌هایی کردیم و ان‌شاءالله در همین سال ۹۷ این موضوع را در هیات وزیران خواهیم آورد. با فرض اینکه سال آبی سال ۹۷ – ۹۸ به لحاظ میزان بارش مشابه سال قبل باشد و کم بارشی داشته باشیم.

 

اردکانیان افزود: امسال پرونده بسته شده اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای سال بعد با پیش‌بینی شرایط مشابه تجربه امسال به کار گرفته شود.  برای ۹۰۰۰ مگاوات بیشتر برنامه‌ریزی کرده‌ایم که لازم است مبالغ ریالی و ارزی برای این موضوع تخصیص پیدا کند. همچنین پیش‌بینی داریم که ۴۰۰۰ مگاوات هم مدیریت مصرف صورت بگیرد از جمله همراهی صنایع بزرگ که برای خارج از مدار کردن برخی واحدها بدون خدشه وارد کردن به تولید باید اقدام کنند. خاموش نگه داشتن چاه‌های کشاورزی در زمان اوج مصرف هم موثر خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته تجهیزاتی هم که می‌تواند در کاهش مصرف کمک کند، مثل تغییر لامپ‌ها را دنبال می‌کنیم. البته همراهی مردم در کنار تشویق موثر پرمصر ها برای گرویدن به کم مصرفی هم موثر است که چاره آن تغییر تعرفه است که آن هم برنامه‌ریزی شده است.

 

وزیر نیرو در پایان گفت: امسال از این حیث باید قدردان تلاش همه باشیم، مخصوصا رسانه‌ها که برای ایجاد ارتباط موثر تلاش کردند. همچنین از همکاران صنعت برق که برای تعمیرات مواردی که بر اثر فشار زیاد از مدار خارج شده بودند، تلاش کردند تشکر می‌کنیم .

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------