آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

امید نفت برای افزایش قیمت سقوط کرد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت نفت
قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت اما تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه، اختلافات تجاری و همچنین کندی رشد اقتصاد جهانی که به دورنمای تقاضا لطمه خواهد زد، کاهش هفتگی به ثبت رساند. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، در ۷۱.۸۳ دلار در هر بشکه بسته شد، در حالی که ابتدای معاملات تا رکورد ۷۲.۴۹ دلار پیش رفته بود.

 

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۵ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، در ۶۵.۹۱ دلار در هر بشکه بسته شد. برای کل هفته، بهای معاملات نفت برنت ۱.۴ درصد و نفت آمریکا ۲.۶ درصد کاهش یافت. نفت آمریکا برای هفتمین هفته متوالی کاهش داشت، در حالی که برنت برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.

 

به گفته طارق ظهیر، از اعضای مدیریت شرکت "تایچه کپیتال"، یکی ازبزرگترین نگرانی‌ها در بازار نفت لطمه دیدن تقاضای چین در صورت کندی رشد ناخالص داخلی این کشور است.

 

کاهش قیمت‌ها صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در بازارهای نفت سرمایه‌گذاری بالایی داشتند را آسیب‌پذیر ساخته است. دو صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ آندوراند کپیتال و DBL Comodities در پی ریزش قیمت‌های نفت در ژوییه متحمل ضرر سنگینی شدند.

 

عقب‌نشینی قیمت نفت از سطوح بالای اولیه در معاملات روز جمعه به دنبال نگرانی‌ها نسبت به رشد ذخایر نفت آمریکا روی داد. آمار دولتی که هفته گذشته منتشر شد، رشد چشمگیر ذخایر و تولید نفت آمریکا را نشان داد.

 

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار آماری که رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، در معاملات روز جمعه محتاط بودند. در این بین، گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا که معیاری برای سنجش تولید آینده است، هفته گذشته تغییری نداشت و در ۸۶۹ حلقه ایستاد.

 

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که روی قیمت‌های نفت سنگینی کرد، تیرگی دورنمای اقتصادی به دلیل تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و ضعیف شدن ارزش ارزهای بازار نوظهور بود که به گفته معامله‌گران و تحلیلگران روی رشد و مصرف سوخت سنگینی می‌کند.

 

بانک سرمایه‌گذاری جفریز آمریکا اعلام کرد: فقدان تقاضا برای نفت خام و محصولات پالایشی از سوی بازارهای نوظهور مشاهده می‌شود، در حالی که بانک DBS سنگاپور اعلام کرد آمار چین افت مستمر فعالیت اقتصادی را نشان می‌دهد و اقتصاد این کشور به دلیل تنش‌های تجاری فزاینده با موانع بیشتری مواجه شده است.

 

در این بین تحلیلگران بانک MUFG ژاپن اعلام کردند ضعیف شدن ارزش لیره ترکیه، رشد تقاضا برای بنزین و دیزل را در سال جاری محدودتر خواهد کرد. با وجود عوامل منفی تحلیلگران می‌گویند تحریم‌های آمریکا علیه ایران که قرار است از نوامبر اجرایی شود، مانع ریزش بیشتر قیمت‌های نفت شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------