آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

علت رسوب کوچک‌متراژها در بازار مسکن



با وجود اینکه تقاضا برای خرید آپارتمان‌های کوچک‌متراژ در بازار مسکن، همچنان پرتعداد است، اما عمده آپارتمان‌های عرضه شده در این گروه متراژی، ساختمان‌های چند ساله و بدون امکاناتی هستند که چندان مناسب سکونت زوج‌های جوان خانه اولی نیستند و اقبال به خرید آنها اندک است.

به گزارش دنیای اقتصاد ، جست‌وجو در فایل‌های رسوبی و ته‌نشین در بازار مسکن نشان می‌دهد عمده این فایل‌ها آپارتمان‌های طبقات سوم و چهارم بدون آسانسور هستند و اگر هم امکاناتی مثل پارکینگ یا انباری وجود دارد، خانه‌های شمالی و فاقد نورگیر مستقیم در سالن هستند که معمولا با اقبال خریداران روبه‌رو نمی‌شوند.

 

متقاضیان خرید مسکن در این گروه متراژی که اغلب خانه‌اولی‌های دارای وام صندوق یکم هستند، در فاز جست‌وجو با انبوهی از فایل‌های رسوبی روبه‌رو می‌شوند که بسیاری از آنها به دلیل نواقص اساسی بیش از یک ماه در بازار باقی مانده‌اند. حتما آپارتمان‌های نقص‌دار در بازار مسکن نیز مشتریان خاص خود را دارند، اما معمولا خریداران سرمایه‌ای به این آپارتمان‌ها که در عین متراژ کم، به دلیل برخی کمبودها قیمت مناسبی دارند، اقبال نشان می‌دهند.

 

با این وجود وجه تمایز بازار مسکن کنونی با دوره‌های رونق قبلی در این است که حتی خریداران سرمایه‌ای نیز به خرید واحدهای کوچک‌متراژ مشکل‌دار اقبال نشان نمی‌دهند. علت اصلی این عدم اقبال و در نتیجه رسوب فایل‌های کوچک‌متراژ را باید در قیمت پیشنهادی بالای فروشندگان جست‌وجو کرد. فروشنده‌های املاک کوچک‌متراژ با این تصور که ملک آنها مانند طلا و تراول‌چک، فاصله‌ای با نقدشوندگی ندارد، قیمت‌های مدنظر خود را بدون در نظر گرفتن اشکالات اساسی آپارتمان بالاتر از ارزش واقعی آن اعلام کرده‌اند و همین موضوع سبب شده نه تنها متقاضیان مصرفی و زوج‌های جوان اقبالی به خرید آنها نشان ندهند، بلکه حتی تقاضای سرمایه‌ای نیز متوجه این انحراف قیمتی شده و از خرید آنها امتناع کنند.

 

این روزها در موتورهای جست‌وجوی ملکی هر روز فایل‌های تکراری از نو بارگذاری و در محتوای این آگهی‌ها عبارت‌های مهیجی مثل «تکرار نشدنی»، «اکازیون» و نظایر آن درج می‌شود تا بلکه برای خرید آپارتمان‌های مشکل‌دار گران‌قیمت، مشتری پیدا شود. اما رصد دو ماهه بازار مسکن تابستانی نشان می‌دهد تا زمانی که قیمت این آپارتمان‌ها با واقعیت موقعیت و امکانات آنها تناسب پیدا نکند، هیچ کس به خرید آنها اقبال نشان نمی‌دهد.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------