آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

صعود طلا به بالای مرز ۱۲۰۰ دلار



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت طلا
قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا به دنبال افت ارزش دلار برای سومین روز متوالی که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۹۳.۹۲ دلار رسید و به رشد ۰.۵ درصدی در معاملات روز گذشته اضافه کرد.

 

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۰۰.۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۰.۴۰ دلار یا ۰.۹ درصد افزایش یافت و در ۱۱۹۴.۶۰ دلار بسته شد که بزرگترین افزایش یک روزه طلا در یک ماه گذشته بود.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از بانک مرکزی این کشور به دلیل افزایش نرخ‌های بهره انتقاد کرده است. دلار آمریکا روز سه‌شنبه پس از این‌که ترامپ از جروم پاول، رییس بانک مرکزی که از سوی خود وی منصوب شده است، برای افزایش نرخ‌های بهره انتقاد کرد در برابر ارزهای بزرگ و همچنین ین ژاپن کاهش یافت.

 

استفن اینس، مدیر معاملات منطقه اآسیا – اقیانوسیه در شرکت OANDA اظهار کرد: انتقاد ترامپ تاثیر منفی بر ارزش دلار داشت و در مقابل به افزایش قیمت طلا کمک کرد.

 

طلا به افزایش نرخ‌های بهره‌ آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا افزایش نرخ‌های بهره هزینه‌ افزایش طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون نرخ‌های بهره را دو دور افزایش داده و دو دور دیگر افزایش نرخ‌ها را هدف قرار گرفته که انتظار می‌رود یکی از آنها در سپتامبر باشد. با این حال رافائل بوستیک، رییس بانک فدرال رزرو آتلانتا روز سه‌شنبه اظهار کرد: وی یک دور افزایش نرخ‌ها برای سال جاری را پیش‌بینی می‌کند. در این بین، سرمایه‌گذاران منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی ماه اوت بانک مرکزی آمریکا و سمپوزیوم سالانه این بانک در جکسون هال هستند.

 

در بازارهای سهام، بورس‌های آسیایی روز سه‌شنبه با امیدواری سرمایه‌گذاران نسبت به اینکه خصومت تجاری میان آمریکا و چین با مذاکرات بیشتر میان مقامات دو کشور تعدیل می‌شود، صعود کردند. به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است در حدود ۱۲۰۶ دلار متوقف شود و سپس روند نزولی خود را از سر بگیرد.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۷۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و ۷۹۸.۵۰ دلار بود. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۹۱۰.۵۰ دلار ایستاد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------