شرکت هانوهای کره جنوبی نفت آمریکا و استرالیا را جایگزین ایران می‌کند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
شرکت هانوها توتال پتروچمیکال کره جنوبی با هدف یافتن جایگزینی برای نفت ایران، خرید میعانات از آمریکا و استرالیا را افزایش داده و به دنبال خرید محموله های بیشتری از اروپاست. 

به گزارش عصر ایران؛ به نقل رویترز، دو منبع صنعتی گفتند، شرکت هانوها توتال پتروچمیکال کره جنوبی با هدف یافتن جایگزینی برای نفت ایران، خرید میعانات از آمریکا و استرالیا را افزایش داده و به دنبال خرید محموله های بیشتری از اروپاست.

 

پیش از این سایر پالایشگاه های کره ای نیز نفت های مشابه را جایگزین نفت ایران کرده اند.

 

منابع مطلع گفتند، این شرکت پتروشیمی کره ای یک میلیون بشکه میعانات فورد ایگلز آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر خریداری کرده و واردات میعانات از استرالیا را نیز افزایش داده است.

 

منابع مذکور گفتند، این خریدها بخشی از تلاش های شرکت هانوها توتال برای جایگزین کردن نفت های دیگر با میعانات ایران در آستانه آغاز تحریم های نفتی در ماه نوامبر است.

 

پالایشگاه های کره ای و شرکت های تولید کننده محصولات پتروشیمی در ماه جولای برای اولین بار در طی 6 سال گذشته به دلیل ترس از تحریم های امریکا، بارگیری نفت خام و میعانات از ایران را متوقف کردند.

 

امارهای موسسه تامسون رویترز نشان می دهد، کره جنوبی خرید میعانات از استرالیا را افزایش داده و میزان خرید میعانات نورث وست شلف استرالیا را در ماه اوت به بالاترین رقم از مارس 2015 خواهد رساند. در این ماه قرار است 2 محموله 650 هزار بشکه ای میعانات استرالیا به کره جنوبی صادر شود.

 

چند منبع تجاری گفتند، شرکت های کره ای همچنین چند محموله میعانات از استرالیا برای بارگیری در ماه های سپتامبر و اکتبر خریداری کرده اند.

 

این منابع گفتند، بانک های کره ای، در آستانه آغاز تحریم های نفتی، پرداخت پول نفت ایران را متوقف کرده اند، اما سسئول همچنان در تلاش برای معاف شدن از تحریم های واشنگتن علیه تهران است تا بتواند بخشی از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین کند.

 

پیش از این، کره جنوبی با خرید 6 میلیون بشکه میعانات از ایران در ژوئن 2017، بزرگترین وارد کننده میعانات پارس جنوبی ایران بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------