چقدر یورو در «سنا» با اجرای سیاست جدید ارزی معامله شد؟



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , خرید ارز
بانک مرکزی اعلام کرد که از زمان اجرای سیاست های جدید ارزی در 15 مردادماه امسال، 508 میلیون یورو خرید ارز در سامانه سنا انجام شده و حجم فروش نیز 437 میلیون یورو بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس آماری که بانک مرکزی روز شنبه منتشر کرد، با آغاز سیاست‌های جدید ارزی از 15 مردادماه و از سرگیری فعالیت صرافی ها، معاملات حواله و نقدی روند صعودی به خود گرفته است.

 

نگاهی به آمار سامانه سنا که در آن اطلاعات همه معاملات قطعی صرافی ها ثبت می‌شود، نشان می‌ دهد از 15 مرداد تا اول شهریورماه میزان خرید ارز 508 میلیون یورو و فروش 437 میلیون یورو و سهم معاملات نقدی از این تراکنش‌ها 3.11 درصد بوده است.

 

یورو

 

از سوی دیگر در سامانه نیما که بازاری برای فروش ارز حاصل از صادرات و تامین ارز وارداتی است، در همین دوره زمانی، 566 میلیون یورو عرضه و 377 میلیون یورو تقاضا ثبت شده است که با نهایی شدن عملیات انتقال ارز، این آمار به صورت خودکار در سامانه سنا ثبت می‌شود و از طریق نشانی اینترنتی https://sanarate.ir قابل مشاهده است.

 

 دولت چهاردهم مردادماه سیاست های ارزی خود را اصلاح کرد که در آن بازار آزاد ارز بار دیگر به رسمیت شناخته شد و صرافی های مجاز سراسر کشور دوباره فرصت فعالیت ارزی یافتند تا 23 خدمت ارزی مورد نیاز شهروندان از جمله تامین ارز دانشجویی، مسافرتی و درمان را انجام دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------