شرایط سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها اعلام شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , سپرده‌گذاری ارزی
شرایط سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها اعلام شدبانک مرکزی در بخشنامه ای مقررات و شرایط سپرده گیری ارزی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد، در این بخشنامه بانک ها نسبت به سپرده گيری ارزی به صورت اسکناس به ارزهای یورو، درهم امارات و دلار با نرخ سود به ترتيب 3، 2 و 4 درصد با تضمین بانک مرکزی مجاز خواهند بود. 

به گزارش عصرایران و بنابر اعلام بانک مرکزی، در راستای اجرای بند (4) تصویب‌نامه شماره 63793‏‏‏‏‏‏‏‏/ت55633 هـ مورخ 16‏‏‏‏‏‏‏‏/5‏‏‏‏‏‏‏‏/1397 هیأت وزیران، شرايط زیر در تکمیل ترتیبات سپرده‌گذاری ارزی موضوع قسمت «ج» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی «خدمات ارزی و ساير مبادلات ارزی بين المللی»، برای اجراء ابلاغ می شود:

 

1‏‏‏‏‏- بانک مجاز است نسبت به سپرده گيری ارزی به صورت اسکناس به ارزهای یورو، درهم امارات و دلار از اشخاص حقیقی و حقوقی بخش غير دولتی با تضمين بانک مرکزی در قالب فرم پيوست (پيوست 1) اقدام و با انجام هماهنگی لازم با اداره بين‌الملل اين بانک، نزد بانک مرکزی سپرده‌گذاری کند.

 

2‏‏‏‏‏- بازپرداخت اصل و سود وجوه ارزی سپرده‌گذاری شده توسط بانک مرکزی تضمین می‌گردد.

 

3‏‏‏‏‏- دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله بوده و در صورت ارائه درخواست تمديد ( قبل از سررسيد) و موافقت اين بانک، دوره مذکور برای دوره‌ یک ساله ديگر قابل تمديد خواهد بود.

 

4‏‏‏‏‏- نرخ سود سپرده‌گذاری سالیانه برای اسعار يورو، درهم امارات و دلار به ترتيب 3، 2 و 4 درصد می باشد.

 

5‏‏‏‏‏- کارمزد عاملیت آن بانک 0.3 درصد نسبت به حجم سپرده دریافتی در پایان دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله پرداخت می گردد.

 

6‏‏‏‏‏- در صورت درخواست متقاضی مبنی بر ابطال و يا دريافت سود، به منظور تسريع و تسهيل در ارائه خدمات به سپرده گذاران، آن بانک نسبت به پرداخت اسکناس از محل منابع خود اقدام و مراتب را مطابق جدول پيوست (پيوست 2) به اداره بين‌الملل اين بانک جهت دريافت اصل و سود سپرده پرداختی منعکس کند.

 

7‏‏‏‏‏- بازپرداخت اصل و پرداخت سود سپرده‌گذاری به صورت اسکناس نزد اين بانک، به همان نوع ارز توديعی و به صورت اسکناس خواهد بود.

 

تبصره: پرداخت سود به سپرده گذار به صورت ماهانه خواهد بود.

 

8‏‏‏‏‏- درصورت درخواست ابطال سپرده ارزی توديعی قبل از سررسيد، نرخ سود ساليانه مورد عمل برای سپرده یورویی، درهمی و دلاری به ترتيب 1، 0.5 و 1.5 درصد خواهد بود. به سپرده‌های ارزی کمتر از يک ماه سودی تعلق نمي‌گيرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------