تخم‌مرغ گران نیست!



افزایش قیمت تخم‌مرغ که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده و همچنان ادامه دارد، از نظر دبیر کانون سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار، روند طبیعی داشته و با توجه به بالارفتن هزینه‌های فنی و بهداشتی تولید، نمی‌توان گفت این محصول پروتئینی گران شده است.

ایسنا ؛طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته قیمت تخم مرغ افزایش یافته و به شانه‌ای حدود ۲۰ هزار تومان رسیده است. بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی اقلام خوراکی در هفته منتهی به دوم شهریور ماه امسال نیز هر شانه تخم مرغ ۱۸ هزار و ۲۴۸ تومان عرضه شده است که نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۱۱.۷ درصد و نسبت به هفته مشابه سال گذشته ۴۶.۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. البته کاهش قیمت ۶.۳ درصدی تخم مرغ نسبت به هفته مورد بررسی بانک مرکزی و اظهارات مرغداران نشان می‌دهد که بازار این محصول رو به کاهش است.

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  تخم‌مرغ

در این باره سید فرزاد طلاکش - دبیرکل کانون سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار- اظهار کرد: گرچه طی ماه‌های گذشته با افزایش قیمت تخم مرغ مرغ مواجه بوده‌ایم اما این به معنای گرانی محصول نیست، چراکه به غیر از افزایش هزینه‌های تولید از نظر فنی، مرغداران در سال‌های گذشته با مشکل بزرگی به نام آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مواجه شده و هم اکنون باید نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای مورد نظر سازمان دامپزشکی را رعایت کنند تا به آن‌ها اجازه جوجه‌ریزی داده شود و همه این الزامات، هزینه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را برای مرغداران به شدت افزایش داده است.

 

قیمت تخم‌مرغ را شانه‌ای بررسی نکنید؛ قیمت را کیلویی و دانه‌ای در نظر بگیرید

وی افزود: طی هفته‌های گذشته قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ رو به کاهش بوده و با توجه به در پیش داشتن ماه محرم این کاهش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت. اما با توجه به هزینه‌های فنی و بهداشتی مرغداران، قیمت ۹۰۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ که دانه‌ای ۶۰۰ تا ۶۵۰ تومان است، گران نیست بلکه هزینه‌های تولید آنها از نظر فنی و بهداشتی به گونه‌ای است که نرخ‌های کنونی موجود در بازار منطقی به نظر می‌رسد.

 

دبیرکل کانون سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار تاکید کرد که نباید برای سنجش قیمت و بازار تخم مرغ، این محصول را شانه‌ای ارزیابی کرد و بازار این محصول پروتئینی مانند دیگر محصولات نیز باید کیلویی و حتی دانه‌ای مورد بررسی قرار گیرد که در آن صورت می‌توان گفت قیمت‌های امروز بازار منطقی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------