آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

ادارات دولتی جریمه می‌شوند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,ادارات دولتی
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در ۲۸ شهریور سال ۱۳۹۵ تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و غیر دولتی که لیست آن‌ها از سوی وزارت نیرو تهیه شده، موظف شدند حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین کنند که متاسفانه تاکنون این اتفاق محقق نشده است. 

 حاجی رضا تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۵ نه تنها این سازمان‌ها موظف به تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، بلکه براساس بند ۲ این مصوبه باید وزارت نیرو تعرفه برق مصرفی آن‌ها را بر اساس نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کند و باید این مهم در مهرماه سال ۱۳۹۷ اجرایی شود.

 

وی در مورد نحوه محاسبه هزینه انرژی تجدیدپذیر عنوان کرد: تا ۲۰ کیلووات ساعت، ۸۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت برق خریداری می‌شود و از ۲۰ کیلووات تا ۱۰۰ کیلووات نیز این قیمت ۷۰۰ تومان تخمین زده شده است که هرچه این عدد افزایش یابد، قیمت کاهش خواهد یافت.

 

 مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران با تاکید بر این که تاکنون هیچ کدام از سازمان‌های مذکور اقدام به اجرای این طرح نکرده‌اند گفت: بر اساس دستور استاندار تهران، در شورای اقتصاد مصوب شد که تمام سازمان‌ها و نهادها این کار را انجام دهند.

 

به گفته وی، سازمان مدیریت و دفتر فنی نیز برای پیگیری انجام این کار و تعیین اعتبار در نظر گرفته شده است تا پنل‌های خورشیدی در اختیار تمامی سازمانهای قید شده قرار گیرد.

 

 

 

تیموری با بیان اینکه در شرکت توزیع برق استان تهران این طرح اجرایی شده است گفت: برای نصب پنل خورشیدی به ظرفیت ۲۰ کیلووات ساعت ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است. به عبارت دیگر هر کیلووات ساعت نیاز به ۷.۵ میلیون تومان هزینه دارد که البته این عدد در درازمدت قابل بازگشت است.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ظرفیت استان تهران از انرژی تجدیدپذیرها گفت: در حال حاضر ۷۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان تهران وجود دارد. البته باید اعلام کرد که بیابان‌های اطراف تهران قابلیت تولید برق کل کشور را دارد، به شرط آنکه سرمایه‌گذاری برای توسعه تجدیدپذیرها در این مناطق صورت گیرد.

 

تیموری درباره وضعیت خاموشی‌های استان تهران نیز گفت: میزان تولید برق در تابستان امسال بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ مگاوات کمتر از مصرف بود که توانستیم روزانه ۱۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات بار مصرف روزانه را مدیریت کنیم و همین موضوع نیز خاموشی‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش داد و به طور کلی در روزهای پنجشنبه و جمعه هیچ گونه خاموشی در استان تهران رخ نداد.

 

 وی با بیان اینکه در استان تهران ۳۲ شهر و ۷۵۵ روستا وجود دارد اعلام کرد: در حال حاضر تنها یک روستای بدون برق در استان تهران وجود دارد که اعتبارات آن هم تامین شده و برق رسانی به این روستا نیز در حال اجرا است.

 

وی با بیان این که بر اساس یکی دیگر از مصوبات هیات دولت، ادارهها و سازمانهای دولتی امسال موظف به کاهش ۱۰ درصدی مصرف خود نسبت به سال گذشته شدند، اظهار کرد: در پایان شهریور ماه ادارههایی که این موضوع را رعایت نکردهاند شناسایی می‌شوند و گزارش کار آن نیز برای بررسی و پیگیری به استانداری ابلاغ خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------