چرا برای خرید خانه‌های لاکچری وام نمی‌دهند؟



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , خانه‌های لاکچری
رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن در یک نشست خبری از طرح جدیدی برای رونق دوباره و افزایش قدرت خرید متقاضیان بخصوص خانه اولی‌ها خبر داد که اکنون این طرح به صورت یک پیشنهاد در بانک مرکزی قراردارد.

  به  گزارش ایران؛مدیرعامل بانک مسکن می‌گوید با توجه به شرایط پیش آمده در افزایش قیمت مسکن به بانک مرکزی پیشنهاد داده شده که امتیاز جدیدی به شرایط اعطای تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم - خانه اولی‌ها - افزوده شود. گفتنی است یکی از محدودیت‌های بر سر راه استفاده از تسهیلات فوق، سن ساختمان است، به طوری که خانه اولی‌ها عملاً نمی‌توانند در ساختمان‌هایی با سن بیشتر از 12 سال از تسهیلات صندوق استفاده کنند اما به گفته رحیمی انارکی در شرایط جدید پیشنهاد شده که سن ساختمان تا 20 سال افزایش یابد.

 

در صورت پذیرش و اجرای این پیشنهاد انتظار می‌رود جذابیت این تسهیلات برای خانه اولی‌ها بویژه در کلانشهرها افزایش یابد. مدیرعامل بانک مسکن همچنین در این نشست از ارائه پیشنهادهایی برای افزایش سقف وام مسکن خبر داد اما کاهش نرخ سود تسهیلات را مشروط به کاهش بهای تمام شده منابع دانست.

 

واحدهای لاکچری وام نمی‌گیرند

انارکی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که طبق سیاست‌های اعتباری بخش مسکن، تسهیلات به واحدهای لوکس یا لاکچری تعلق نمی‌گیرد در حالی که واژه «واحدهای مسکونی لوکس» از ابهام برخوردار است و معلوم نیست که در این میان ملاک لوکس بودن چیست، گفت: معیار لوکس بودن به منطقه‌ای که واحد مسکونی در آن قرار دارد برنمی‌گردد اما صرفنظر از منطقه و شمال و جنوب شهر، متراژ خانه در این باره تعیین‌کننده است.

 

عملکرد صندوق پس‌انداز مسکن یکم، بخش دیگری از سخنان انارکی بود، آنجا که وی با اشاره به افتتاح 103 هزار فقره حساب جدید در پنج ماه ابتدایی امسال گفت: حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان ارزش منابع مربوط به این حساب هاست، ضمن اینکه تعداد کل حساب‌های افتتاح شده در صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ابتدای تأسیس تاکنون حدود ۴۹۶ هزار فقره بوده که ۵۹ هزار حساب انصراف داده‌اند. در این میان ۸۵ هزار فقره حساب به اخذ تسهیلات منجر شده‌ و تعداد حساب‌های در جریان نیز به ۳۵۹ هزار فقره می‌رسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------