آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

دستورالعمل خرید و فروش ارز به شکل اسکناس ابلاغ شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , خرید و فروش ارز
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل خرید و فروش ارز به صورت اسکناس توسط شبکه صرافی های مجاز را ابلاغ کرد. 

بر اساس اعلام روز چهارشنبه بانک مرکزی، با هدف اجرای سیاست جدید ارزی دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز، ورود ارز به صورت اسکناس توسط صرافی های مجاز از محل منابع ارزی خریداری شده و همچنین درآمدهای ارزی صادراتی خریداری شده در سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) مجاز اعلام شد.

 

بر این اساس صرافی های مجاز می توانند نسبت به ورود ارز به صورت اسکناس از محل منابع اشاره شده اقدام کرده و نسبت به فروش آن به نرخ بازار به متقاضیان در چارچوب دستورالعمل های ابلاغ شده، به خصوص مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها در محل استقرار صرافی خود اقدام کنند.

 

به گزارش ایرنا، انجام معاملات ارزی در شبکه صرافی های کشور از 21 فروردین ماه امسال با تصمیم دولت غیرمجاز شد اما پس از حدود چهار ماه و زیرزمینی شدن دادوستدهای خرد ارزی، دولت 14 مردادماه مصوبه پیشین خود را اصلاح کرد و صرافی ها برای تامین ارز خدماتی مورد نیاز شهروندان از جمله ارز دانشجویی، مسافری و درمان بازگشایی شدند.

 

به گفته عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، فقط سه درصد از معاملات ارزی کشور در کف بازار و در صرافی ها انجام می شود و بقیه به شکل حواله در سامانه ارزی نیما دادوستد می شود.

 

به گفته «مهدی کسرایی پور» مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی، متوسط نرخ از زمان شکل گیری بازار ثانویه تاکنون برای یورو 9 هزار تومان و برای دلار حدود 7600 تا 7700 تومان بوده است.

 

وی گفت: رکورد عرضه ارز در سامانه نیما 13 شهریور از سوی صادرکنندگان غیرنفتی شکسته شد و 74 میلیون یورو با نرخ میانگین هشت هزار و 900 تومان عرضه شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------