واشنگتن: آمریکا و هند در حال مذاکره درباره توقف واردات نفت از ایران هستند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نفت
ما از همه شرکای مان و نه تنها هند می خواهیم تا واردات نفت از ایران را به صفر کاهش دهند، بنابر این فکر می کنم این مساله بخشی از مذاکرات و رایزنی های ما با هند خواهد بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از مذاکرات بسیار تفصیلی ایالات متحده و هند درباره توقف واردات نفت خام از ایران خبر داده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در آستانه مذاکرات وزرای دفاع و خارجه ایالات متحده و هند در دهلی نو گفت: آمریکا و هند در حال مذاکرات و رایزنی های تفصیلی درباره درخواست واشنگتن از دهلی نو برای توقف کامل واردات نفت از ایران هستند.

 

وی افزود: ما از همه شرکای مان و نه تنها هند می خواهیم تا واردات نفت از ایران را به صفر کاهش دهند، بنابر این فکر می کنم این مساله بخشی از مذاکرات و رایزنی های ما با هند خواهد بود.

 

این مقام آمریکایی اظهار داشت: مذاکرات و رایزنی های بسیار تفصیلی بین هند و آمریکا درباره مسائل فنی مربوط به قطع واردات نفت ایران انجام شده و این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

 

هند از بزرگترین مشتریان نفتی ایران به شمار می رود.

 

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده قرار است با همتایان هندی خود دیدار کنند. مذاکرات دو طرف به گفتگوهای 2+2 مشهور شده است.

 

این عالی ترین مذاکرات آمریکا و هند به شمار می رود. این مذاکرات تاکنون 2 بار در سال جاری لغو شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نارندرا مودی نخست وزیر هند سال گذشته موافقت خود را با برگزاری این مذاکرات اعلام کردند.

 

هند امیدوار است بتواند شامل معافیت های آمریکا در خصوص تحریم های نفتی ایران شود.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------