سکانس چهارم از ریزش معاملات مسکن



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  معاملات مسکن
سریال افت حجم معاملات خرید مسکن در شهر تهران چهار ماهه شد. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، جزئیات آمارهای رسمی از وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریور ماه امسال نشان می‌دهد حجم معاملات خرید مسکن در پایتخت در شهریور ماه نیز کاهش یافت تا سکانس چهارم از افت متوالی تعداد معاملات خرید آپارتمان در این ماه رقم بخورد.بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت معاملات و بازار مسکن شهر تهران در شهریور ماه با اعلام رسیدن تعداد معاملات خرید مسکن در پایتخت به ۱۰ هزار و ۳۰۰ فقره در این ماه، از کاهش ۹/ ۱۳ و ۵/ ۳۳ درصدی حجم معاملات خرید آپارتمان نسبت به ماه قبل-مرداد ۹۷- و ماه مشابه سال قبل –شهریور ۹۶- خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در بازار مسکن شهر تهران در شهریور ماه با عبور از مرز ۸ میلیون تومان به‌طور متوسط به مترمربعی ۸ میلیون و۱۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴/ ۹ و ۱/ ۷۴ درصد افزایش یافته است. آمار اعلام شده از وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریور ماه نشان می‌دهد به رغم ادامه روند رشد قابل توجه قیمت مسکن در این ماه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل، حجم معاملات خرید آپارتمان باز هم کاهش یافته است.

 

این در حالی است که پیش از این کارشناسان از شهریور ماه به‌عنوان آخرین فرصت برای ریکاوری رونق در بازار معاملات ملک خبر داده بودند و اعلام کردند در صورتی که سریال افت ماهانه حجم معاملات مسکن در شهریور ماه نیز مانند سه ماه قبل از آن ادامه یابد بروز رکود زودهنگام در بازار معاملات مسکن در نیمه دوم سال جاری دور از انتظار نخواهد بود. بانک مرکزی همچنین در این گزارش و در اعلام تحولات بازار مسکن در ۶ ماه اول سال جاری اعلام کرده است: در ۶ ماه اول سال ۹۷، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۷۴ هزار و ۹۰۰ فقره معامله خرید مسکن رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۱/ ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد؛ در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران معادل ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵/ ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

با این حال، بررسی وضعیت معاملات مسکن شهر تهران در شهریور ماه نشان می‌دهد بیشترین حجم از معاملات مسکن صورت گرفته در این ماه مربوط به آپارتمان‌هایی بوده است که میانگین قیمت آنها کمتر از میانگین قیمت مسکن شهر تهران در این ماه بوده است.

 

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در شهریور ماه امسال حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۵/ ۱۰ درصدی بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده و دامنه‌های قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان و ۶ تا ۷ میلیون تومان به ترتیب با سهم‌های ۱۰ و ۴/ ۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. بنابراین در این ماه توزیع حجم معاملات خرید مسکن به گونه‌ای بوده است که مجموعا ۵۴ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران معامله شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------