عرف اجاره‌بها در منطقه یک تهران



اجاره‌بهای متعارف هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه یک تهران بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است که این رقم بر اساس موقعیت قرارگیری ملک، سن بنا و امکانات آپارتمان متغیر است. 

به گزارش  دنیای اقتصاد ، اگرچه پس از پایان یافتن تابستان روال بازار ملک، کاهش تقاضا برای نقل و انتقال ملکی چه در بازار خرید و چه در بازار اجاره‌بها است، اما در تهران به‌عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کشور دست‌کم در بازار املاک اجاری «رکود مطلق» در هیچ‌یک از فصل‌های سال رخ نمی‌دهد و همواره هم در طرف عرضه متقاضی به اجاره سپردن املاک مسکونی وجود دارد و هم در طرف تقاضا در تمام فصل‌های سال به مشاوران املاک مراجعه می‌شود.

 

در بازار آپارتمان‌های اجاری منطقه یک نیز چنین وضعیتی حاکم است و در روزهای اخیر تعداد زیادی واحد مسکونی نزد بنگاه‌های املاک فایل شده است. اجاره‌بهای پیشنهادی این آپارتمان‌ها اغلب با همان عرف بازارگرمی تابستان اعلام شده، اما مشاوران املاک می‌گویند تب بازار اجاره تحت تاثیر کاهش تقاضا خوابیده و در نتیجه اغلب کسانی که قصدشان برای اجاره دادن ملک جدی است، ناگزیر هستند با قدری تعدیل در بهای پیشنهادی، قرارداد اجاره را منعقد کنند. البته در منطقه یک عرف اجاره‌بها به حدی بالا است که حتی اگر این رقم تعدیل شود، باز هم موجر به لحاظ اقتصادی آن‌قدر منتفع می‌شود که میل به اجاره دادن ملک خود را داشته باشد و برای رسیدن دوباره فصل رونق بازار اجاره صبر نکند.  به‌عنوان مثال اجاره‌بهای نهایی آپارتمان ۷۰ مترمربعی ۱۲ ساله با امکاناتی همچون انباری و آسانسور، مترمربعی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعریف شده و به این ترتیب رهن کامل این آپارتمان برای مدت یک سال ۱۶۵ میلیون تومان اعلام شده است. البته موجر این رقم را با فرمول «یک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه» به رهن ۱۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۲ میلیون تومانی تبدیل کرده است.

 

عرف اجاره‌بها در منطقه یک همین حدود است، اما در عین حال آپارتمان‌های لوکس در محله‌های لوکس این منطقه بعضا با ودیعه مترمربعی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز عرضه شده‌اند.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------