دلار کانادا در بالاترین سطح ۴ ماه اخیر



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,دلار کانادا
معاملات هفتگی ارزی در شرایطی آغاز شد که ارزش یورو و ین در برابر دلار کاهش یافت اما دلار کانادا به لطف نزدیک شدن به توافق تجاری با آمریکا جهش کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از آن که کانادا و آمریکا اعلام کردند به چارچوب مشخصی بر سر توافق پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) رسیده‌اند، ارزش دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی‌اش ۰.۷ درصد رشد کرد و هر دلار آمریکا به ۱.۲۸۳۶ دلار کانادا رسید که بالاترین سطح چهار ماه اخیر است. یک منبع آگاه در دولت مکزیک نیز گفت سه کشور به امضای توافق نهایی پیمان بازبینی شده نفتا نزدیک هستند.

 

یوکیو ایشوزوکی- استراتژیست ارشد ارزی موسسه "دایوا سکیوریتیز" در ژاپن گفت: دلار کانادا امروز بسیار قدرتمند است البته اگر فشار عرضه بیش از حد ارزهای نوظهور بر عملکرد آن تاثیری نگذارد.

 

پزوی مکزیک نیز از انتشار این اخبار مثبت بی نصیب نماند و به بالاترین سطح ۷ هفته اخیر خود رسید. هر دلار در هر حال حاضر به ازای ۱۸.۵۴ پزو مبادله می شود.

 

با این حال دلار در برابر سایر ارزهای مهم دست به پیشروی زد: هر دلار به ۱۱۳.۹۶ ین رسید که از نوامبر ۲۰۱۷ بدین سو بی سابقه است. شاخص دلار نیز که برابری آن را در برابر ۶ ارز مهم دیگر اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۵.۱۹۷ واحد رسید. دلار در پایان سه ماهه سوم سال نیز رشد داشته و ۰.۵ درصد بالا رفته است.

 

یورو هم چنان به دلیل نگرانی از وضعیت اقتصادی ایتالیا و مسائل بودجه‌ای آن حرکتی لرزان دارد و در مبادلات امروز نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۱۵۹۵ دلار رسید. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------