آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

افزایش قیمت طلا در پی افت دلار



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قیمت طلا
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی افت ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۰۵.۶۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار پیش‌تر تا مرز ۱۲۰۸.۳۱ دلار پیش رفته بود که بالاترین قیمت در یک هفته اخیر بود.

 

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۰۹.۵۰ دلار رسید

 

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، طلا به دلیل برانگیخته شدن احساسات پوپولیستی در منطقه یورو، نگرانیها نسبت به کسری مالی ایتالیا و سقوط بازارهای سهام، اندکی جهش پیدا کرده است. اما ارزیابی ما این است که این یک واکنش گذرا است.

 

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز چهارشنبه ۰.۲ درصد افت کرد.

 

طلا و دلار آمریکا خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند. دلار قوی‌تر معاملات طلا که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود را برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

 

براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در شش ماه گذشته روند کاهشی را تجربه کرده است و بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، بیش از ۱۱ درصد سقوط کرده است. با وجود این‌که طلا عموما یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود اما ماه‌ها جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، باعث شده سرمایه‌گذاران با این اعتقاد که آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید، دلار خریداری کنند.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به۱۴.۷۴ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۰۵۳.۶۵ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۳۰.۸۰ دلار رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------