آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بازار آپارتمان‌های تا یک میلیارد تومان



تا سال گذشته اصطلاح «آپارتمان‌های میلیاردی» تنها به خانه‌هایی اختصاص داشت که یا در مناطق لوکس تهران به ویژه مناطق یک، ۳ و بخش‌هایی از منطقه ۲ احداث شده‌ بودند یا اینکه به دلیل متراژ بالا و امکانات ویژه آپارتمان، لوکس محسوب می‌شدند، اما جهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر سبب شده قیمت آپارتمان‌های مصرفی به محدوده یک میلیارد تومان برسد.

به گزارش دنیای اقتصاد ، شرایط جدید قیمتی در بازار مسکن سبب شده بسیاری از متقاضیان مصرفی مسکن ناگزیر باشند در بازار آپارتمان‌های حول و حوش یک میلیارد تومان جست‌وجو کنند تا به این ترتیب گزینه مطلوب خود را با متراژ متوسط و امکانات متوسط در یک منطقه متوسط شهر یافته و تملک کنند. این ناگزیری سبب شده بسیاری از متقاضیان تبدیل به احسن ملک با توجه به محدودیت بودجه از فروش آپارتمان خود صرف‌نظر کنند، چراکه می‌دانند خرید یک گزینه مناسب‌تر نیازمند تزریق بودجه به مراتب بیشتری از آنچه در سال گذشته مورد نیاز بوده، است و در نتیجه ترجیح می‌دهند جانب احتیاط را رعایت کرده و فعلا قید فروش خانه و خرید جایگزین با شرایط بهتر را بزنند.

 

کمتر از یک سال گذشته، در آذر ماه که رونق بازار مسکن کلید خورد، میانگین قیمت معاملات در منطقه یک تهران ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار، در منطقه ۳ معادل ۹ میلیون تومان و در منطقه ۲ که بخش‌هایی از آن لوکس و بخشی مصرفی است، حدود ۵/ ۷ میلیون تومان بوده است. به این ترتیب برای خرید یک آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی در منطقه یک، بودجه یک میلیارد تومانی کفایت می‌کرد، هر چند طبیعی است نرخ مذکور میانگین بوده و بهای فروش آپارتمان‌های با سن بنای کمتر و امکانات بیشتر در این منطقه، بیشتر بوده است، اما خرید ملک با یک میلیارد تومان در منطقه یک به سادگی میسر بود.

 

اما اکنون میانگین قیمت آپارتمان‌های معامله شده در مناطق ۵ و ۶ تهران که دو منطقه مصرفی به شمار می‌آیند، به این میزان رسیده و یک میلیارد تومان برای خرید آپارتمان ۱۰۰ متر مربعی در این مناطق مورد نیاز است. خرید آپارتمان با متراژ مناسب برای سکونت خانوار در دیگر مناطق مصرفی نظیر منطقه ۴ نیز بودجه‌ای در همین حدود اما قدری کمتر نیاز دارد. به این ترتیب بازار آپارتمان‌های نیم تا یک میلیارد تومانی در حال حاضر مملو از فایل‌هایی است که در مناطق مصرفی تهران قرار دارند و قیمت‌های میلیاردی دیگر به چند منطقه خاص یا متراژ خاص اختصاص ندارد.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  بازار آپارتمان‌

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------