آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

تنوع در بازار اجاره آپارتمان‌های لوکس



بازار اجاره واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ‌متراژ واقع در محلات شمالی شهر تهران با تنوعی از فایل‌های اجاره مسکن عرضه شده به بازار ملک مواجه‌ است. 

تحقیقات  از بازار اجاره واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ‌متراژ واقع در مناطق شمالی شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون به‌رغم اتمام فصل طلایی جابه‌جایی مستاجران در بازار اجاره،بازار واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ‌متراژ هم‌اکنون با انبوه فایل‌های واحدهای اجاره‌ای روبه‌رو است که اغلب با شرایط رهن کامل به مستاجران این بخش از بازار مسکن معرفی شده است.

 

سطح رهن هر مترمربع از این واحدها بین ۲ تا بیش از ۱۰ میلیون تومان متغیر است و همین موضوع موجب شده است تنوعی از فایل‌های اجاره واحدهای مسکونی لوکس به لحاظ سطح قیمتی در دسترس متقاضیان اجاره این گروه از واحدها باشد؛ بازار اجاره واحدهای مسکونی لوکس معمولا مشتریان خاص خود را دارد که به دلیل اشتغال در فعالیت‌های تجاری یا سایر مشاغل پردرآمد، امکان پرداخت اجاره‌بهای ماهانه قابل توجه و مبالغ سنگین رهن را دارند. این گروه از افراد ترجیح می‌دهند در عین حال که سرمایه خود را در بازارهای مختلف حفظ می‌کنند و از طریق گردش سرمایه در بازار کاری خود آن را افزایش می‌دهند، در مناطق شمالی شهر تهران در واحدهای لوکس مستاجر باشند. یکی از مهم‌ترین دلایل تنوع فایل اجاره مسکن در بازار این گروه از واحدها خاص بودن جنس تقاضا در این بازار است.

 

از این بابت که متقاضیان اجاره این دسته از واحدها مستاجران با سطح درآمد بالا هستند که برخلاف مستاجران مناطق معمولی و جنوبی شهر دغدغه زیادی بابت نوسانات نرخ اجاره ندارند و وجود تنوع قابل قبول به دلیل عرضه زیاد مسکن در بازار واحد‌های لوکس طی سال‌های اخیر در کنار بنیه مالی قوی، این دغدغه را برای آنها به حداقل رسانده است. با این حال، هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از فایل‌های اجاره در مناطق شمال تهران با میانگین رهن ۲ تا ۳ میلیون تومان در ازای هر مترمربع به مستاجران معرفی شده است که تقریبا با میانگین رهن آپارتمان‌های مسکونی در مناطق معمولی و پرتقاضا برابری می‌کند.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , آپارتمان‌های لوکس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------