آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کاهش 80 درصدی قدرت خرید کارگران



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قدرت خرید کارگران
دبیر خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت: با کاهش ارزش ریالی حقوق و دستمزد، قدرت خرید جامعه کارگری تا 80 درصد کاهش یافته است. 

داود میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش 19.5 درصدی حقوق کارگران در فروردین 97 نشان از همراهی دولت با جامعه کارگری در شورایعالی کار داشت و این امید در دل کارگران زنده شد که شرایط حقوق دستمزد به سمت و سوی واقعی شدن گام برمی دارد.

 

وی ادامه داد: ولی متأسفانه تحریم‌های ظالمانه و عملکرد مفسدین اقتصادی داخلی شرایط اقتصادی کشور را دچار مشکل کرد و افزایش 19.5 درصدی دستمزد عملا در زندگی کارگران نمودی پیدا نکرد، به این معنا که حقوق فروردین 97 از نظر ارزش ریالی از فروردین 95 هم کمتر شد و به عبارتی قدرت خرید کارگران بین 50 تا 80 درصد کاهش یافت که این موضوع مشکلات عدیده ای را برای خانواده جامعه کارگری به وجود آورد.

 

دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه تاکید کرد: چنین شرایطی موجب شده است که کارگران در تهیه نیازهای اولیه زندگی خود عاجز شوند و به همین منظور تشکل‌های کارگری چندین مرحله از وزارت کار که بدون وزیر هم مانده بود درخواست تشکیل جلسه شورایعالی کار و ترمیم حقوق کردند که متأسفانه با توجه به شرایط وزارت کار این موضوع عقیم ماند و در نهایت هزاران کارگر ساوجی با امضای نامه‌ای سرگشاده از رییس جمهور ترمیم دستمزد را خواستار هستند.

 

وی گفت: با مشخص شدن وزیر کار که هم مورد وثوق نظام، دولت و مجلس و هم از کارگران است خواستار تشکیل هرچه سریعتر جلسه شورایعالی کار و ترمیم حقوق (دستمزد کارگران) به شکل واقعی هستیم و ترجیحا با توجه به شرایط اقتصادی کشور انتظار جامعه کارگری شناور شدن حقوق شاغلین و همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------