آپارتمان‌های مصرفی با بهای میلیاردی



یک عامل قرار گرفتن بازار مسکن در سراشیبی افت معاملات و ریزش تقریبا نادر تعداد معاملات در مهرماه قطعا «عرضه با قیمت‌های بالاتر از قدرت خرید متقاضیان مسکن» است. این موضوع سبب شد بسیاری از خریداران مسکن به جای خرید ملک برای سکونت، به یک خرید ارزان‌تر روی بیاورند و برای مدتی اجاره‌نشین باقی بمانند تا بتوانند خانه خریداری شده را تبدیل به احسن کنند. در این میان عده‌ای هم هستند که به هر شکل ممکن قدرت خرید خود را متناسب با سطوح قیمتی جدید در بازار ملک افزایش داده و آپارتمان‌های مصرفی، اما میلیاردی را خریداری می‌کنند. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، آمار فروش آپارتمان‌های یک تا ۲ میلیارد تومان در ماه‌های اخیر افزایش یافته که با توجه به رشد قیمت مسکن در تهران امری طبیعی است. این ماجرا سبب شده آپارتمان‌های مصرفی و مناسب سکونت در مناطق متوسط شهر که تا یک سال قبل در بازه ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان به سادگی قابل جست‌وجو و معامله بود، اکنون به بهای بین یک تا ۲ میلیارد تومان عرضه و فروخته شود. این آپارتمان‌ها عمدتا متراژ بین ۷۰ تا ۱۲۰ مترمربع دارند و با داشتن دو یا سه اتاق خواب گزینه مطلوب سکونت خانوار هستند.

 

بررسی فایل‌های موجود در بازار نشان می‌دهد تقریبا در دوسوم مناطق پایتخت می‌توان آپارتمان‌های میان‌متراژ در این محدوده قیمتی را جست‌وجو کرد و این یعنی قیمت‌های میلیاردی دیگر اختصاص به مناطق لوکس تهران ندارد و در تمام مناطق مصرفی شهر می‌توان سراغ آپارتمان‌های میلیاردی را گرفت. آمار تازه‌ترین معاملات مسکن انجام و ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نیز حاکی از انجام بیش از ۸۰ معامله در محدوده قیمتی یک تا دو میلیارد تومان طی ۱۰ روز نخست آبان‌ماه است.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,   آپارتمان‌

 

 

دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------