آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می شود



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,حقوق بازنشستگان
قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از دیرباز به عنوان یکی از مطالبات و انتظارات مهم و اساسی بازنشستگان و مستمری بگیران مطرح بوده اس 

دستیار مدیرعامل و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، بر اساس تکالیف قانونی و مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرا خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، محمدرضا جعفریان روز سه شنبه در اولین جلسه کارگروه اجرایی قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر ضرورت دقت و حساسیت لازم در اجرای کامل قانون یادشده و رعایت عدالت در اجرای آن تاکید کرد.

 

وی اظهار داشت: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از دیرباز به عنوان یکی از مطالبات و انتظارات مهم و اساسی بازنشستگان و مستمری بگیران مطرح بوده است.

 

جعفریان همچنین به تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان حوزه های ذیربط و برگزاری اولین جلسه آن با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع با هدف پیگیری مراحل و فرایندهای اجرایی این قانون از جمله پیش بینی منابع مورد نیاز و ارائه پیشنهادات عملیاتی در این زمینه اشاره کرد.

 

محمدحسن زدا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه تمام زیرساخت ها و تمهیدات لازم در حوزه نرم افزاری برای اجرای قانون همسان سازی فراهم است، اظهار داشت: این معاونت آمادگی کامل دارد تا به نحو مطلوبی در این زمینه گام بردارد.

 

وی همچنین افزود: در راستای انجام بهینه امور در این زمینه، کارگروهی در معاونت بیمه ای تشکیل شد و سناریوهای متعددی برای پیاده سازی قانون مذکور طراحی و تهیه شده که قابل ارائه است.

اصغر بیات رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور و حسن صادقی، رئیس اتحادیه

 

پیشکسوتان جامعه کارگری نیز با تشکر از حسن نظر سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و همچنین تمام معاونان و مدیران سازمان، اجرای قانون همسان سازی را عاملی مهم در افزایش سطح رضایتمندی بازنشستگان و مستمری بگیران برشمرد و اظهار امیدواری کردند تا هرچه زودتر زمینه اجرایی آن که بخش قابل توجهی از جامعه هدف را منتفع خواهد کرد، فراهم شود.

 

اولین جلسه کارگروه نحوه اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان برگزار شد. در این جلسه معاونان، مدیران و مسئولان حوزه های ذیربط سازمان تامین اجتماعی و همچنین مسئولان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری حضور داشتند.

 

سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که حدود سه میلیون نفر از آنها بازنشسته و مستمری بگیر هستند که از تامین اجتماعی خدمات بیمه ای و درمانی دریافت می کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------