آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

چالش بزرگ ترامپ در ۲۰۲۰؛ رکود اقتصادی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , ترامپ
در حال حاضر پیش‌بینی‌کنندگان برتر اقتصادی، یک رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۰ برای آمریکا پیش‌بینی می‌کنند. از آنجاییکه برگزاری کارزارهای انتخاباتی در دوره رکود کار دشواری است،‌ دونالد ترامپ احتمالا شاهد ریزش پایگاه حامیانش در آن زمان خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در بررسی شرایط ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ نوشته است: "در شرایطی که بازار سهام آمریکا هفته را با ۶۰۰ واحد سقوط در میانگین صنعتی داوجونز آغاز کرد، دونالد ترامپ فورا در پیامی توئیتری دموکرات‌ها را مقصر دانست: چشم‌انداز آزار و اذیت رئیس‌جمهوری به دست دموکرات‌ها موجب می‌شود که بازار سهام دچار دردسر بزرگی شود!

 

اشاره رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند پیش‌نمایشی از چگونگی واکنش او به آنچه بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند، باشد؛ یک دوره رشد اقتصادی پایین‌تر، نوسانات بیشتر بازار و شاید حتی رکود اقتصادی.

 

ترامپ بر بهترین اقتصاد در یک نسل گذشته، با رشدی قوی و فرصت‌های شغلی فراوان، ریاست می‌کند، اما این برای جلوگیری از زیان‌های حزبش در انتخابات میان دوره کنگره کافی نبود.  ترامپ بدترین عملکرد در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را برای یک رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه از سال ۱۹۷۴ پس از رسوایی واترگیت رقم زد.

 

به گفته مایکل سمبالست از شرکت دارایی جی‌پی مورگان، پس از تنظیم قدرت اقتصادی و بازار سهام، بدترین عملکرد میان دوره برای حزب یک رئیس‌جمهوری در یک قرن بود. او در یادداشتی تحقیقی نوشت: بر اساس دستی که حزب جمهوری‌خواه کارش را با آن آغاز کرد، آنها احتمالا باید قادر می‌بودند که مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ کنند. گاهی اوقات، با این حال، پول نمی‌تواند برای شما محبوبیت بیاورد.

 

اکثر اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ که رای‌دهندگان به پای صندوق‌های رای می‌روند، ضعیف‌تر و یا حتی در رکود اقتصادی خواهد بود. برای ترامپ و حزب جمهوری‌خواه، اقتصاد احتمالا یک باد وزان در انتخابات میان دوره بوده است اما این قابلیت را دارد که تا آن زمان به باد مخالفی تبدیل شود.

 

مبارزات انتخاباتی در طول رکود دشوار است؛ همانطور که جورج هربرت واکر بوش در کمپین ابقایش در مقام ریاست جمهوری در سال ۱۹۹۲ آموخت. اقتصاد در اواخر ۱۹۹۰ و اوایل سال ۱۹۹۱ به یک رکود خفیف رسیده بود و همین برای رای‌دهندگان کافی بود تا لحظه‌ای مکث کنند.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا باید تصمیم بگیرد: آیا او اقدام دیگری در ایجاد رشد اقتصادی انجام می‌دهد یا دیگران را بابت هرگونه کاهش رشدی مقصر می‌داند؟

 

بدبینی در وال استریت در مورد آینده چشم‌انداز درآمد و اقتصاد رو به رشد است. براساس آخرین پیش‌بینی بلو چیپ، بیش از یک‌سوم پیش‌بینی کنندگان اقتصادی برتر در حال حاضر رکود اقتصادی برای آمریکا در سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی می‌کنند و ۴۴ درصد از مدیران در آخرین نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا انتظار دارند که رشد جهانی در سال آینده کاهش یابد که بدترین چشم‌انداز برای اقتصاد جهان از نوامبر ۲۰۰۸   می‌شود."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------