آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

نفت ایران گران شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قیمت نفت
قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ۹ نوامبر (۱۸ آبان‌ماه) در مقایسه با مدت مشابه پارسال، هفت دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه افزایش یافت. 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت نفت، قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ۹ نوامبر نسبت به هفته گذشته (دوم نوامبر) سه دلار و ۷۸ سنت برای هر بشکه کاهش یافت.

کارشناسان، افزایش عرضه و معافیت هشت کشور از تحریم ضد ایرانی آمریکا را دلیل این موضوع عنوان کردند.

 

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به ۹ نوامبر، سه دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه کاهش یافته است.

 

قیمت نفت که پس از توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک در سال ۲۰۱۶، روند افزایشی در پیش گرفته بود به دلیل افزایش عرضه از سوی کشورهایی مانند عربستان، امارات، روسیه و عراق در ماه‌های اخیر با کاهش همراه شد.

 

«حسین کاظم‌پور» نماینده ایران در هیات عامل اوپک به تازگی در گفت‌وگویی با خبرگزاری بلومبرگ تاکید کرده است: عربستان و روسیه تولید نفت خود را افزایش دادند و قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی ۱۵ دلار به ازای هر بشکه کاهش یافت.

 

وی با بیان این که عربستان و روسیه پس از ناکامی در برنامه افزایش تولید نفت، مجبور به کاهش عرضه روزانه حداقل یک میلیون بشکه نفت هستند، تصریح کرده بود: کاهش قیمت نفت به اعضای کوچک‌تر حاضر در بیانیه همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که قادر نبوده‌اند به اندازه روسیه و عربستان تولید نفت خود را افزایش دهند، آسیب رسانده است.

 

روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد به تازگی در تحلیلی نوشت: نوسان‌های قیمت جهانی نفت در ۶ هفته اخیر نشان می‌دهد که نه تنها سیاست‌های تحریمی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر ایران کارساز نبود، بلکه سبب وخیم‌تر شدن وضع بازار جهانی نفت شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------