تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی ادامه دارد/ با روش‌های مختلف ارز را انتقال می‌دهیم



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم تامین شده و ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن تخصیص یافته است. 

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی اکبر مهرفرد گفت: در مجموع میزان واردات کالاهای اساسی و ارزی که به آن اختصاص یافته بیشتر از مدت مشابه سال قبل می باشد.

 

وی میزان افزایش تامین کالاهای اساسی را نسبت به سال گذشته ۱۳ تا ۱۴ درصد عنوان کرد.

 

مهرفرد اظهار داشت: بخشی از این کالاها شامل نهاده ها همچون ذرت، جو، کنجاله سویا است که به گوشت، مرغ و تخم مرغ تبدیل می شود و بخش دیگر که مصرف مستقیم انسانی دارد شامل برنج، گوشت قرمز، حبوبات و امثال آن است.

 

وی با تاکید بر این که در شرایط کنونی صادرات محصولات کشاورزی مدیریت و کنترل می شود، گفت: صادرات کالاهایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می شود، از طریق وضع عوارض کنترل می کنیم و یا جلوی آن را می گیریم.

 

مهرفرد در عین حال تصریح کرد: نهاده هایی مانند سموم، کود، داروهای دامی و کالاهای ضروری همچون برنج، روغن و گوشت در گروه یک کالاها قرار می گیرند و ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن پرداخت می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: دام هایی که در مناطق مرزی وارد و کشتار می شوند و دام های مولد نژاد که برای اصلاح نژاد بومی اجازه واردات می گیرند در گروه کالاهای یک قرار گرفته و مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می شوند.

 

مهرفرد گفت: کالاهایی که جز اقلام اساسی مردم نیستند مانند خط تولید صنایع تبدیلی، اسب و برخی فرآورده‌های غذایی وارد سامانه ارز نیما می شوند.

 

وی به مشکلات انتقال ارز اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر در زمینه سیستم های انتقال ارز با مسایلی روبرو هستیم و با روش های مختلف ارز را انتقال می دهیم و امیدواریم در آینده شرایط انتقال ارز بهبود یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------