وزیر نفت سعودی: برای طولانی مدت تولید نفت را کاهش نمی دهیم



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,وزیر نفت سعودی
«خالد الفالح» وزیر نفت عربستان سعودی روز جمعه درخصوص توافق اوپک برای کاهش تولید نفت گفت: ما قصد نداریم تا برای طولانی مدت تولید نفت را کاهش دهیم. 

به گزارش عصر ایران به  نقل از  شبکه خبری روسیا الیوم، وزیر نفت عربستان سعودی در حاشیه نشست اوپک در وین گفت: ما برای جلوگیری از افزایش زیاد تولید نفت شیل، قصد نداریم تا برای طولانی مدت تولید نفت را کاهش دهیم.

 

وی همچنین افزود: بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز جهان آمریکا است و به نظر من تولیدکنندگان نفت و گاز و از جمله آمریکا نفس راحتی خواهند کشید؛ زیرا ما بازار نفت را شفاف تر و برای سال 2019 قابل پیش بینی کردیم.

 

به گزارش ایرنا، یکصد وهفتاد و پنجمین نشست اوپک با حضور 14 عضو این سازمان در وین پایتخت اتریش، در توافق با اعضای غیر اوپک مقرر شد اعضای این سازمان ٨٠٠ هزار بشکه و کشورهای غیر عضو ٤٠٠ هزار بشکه (در مجموع یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه) میزان عرضه نفت خود به بازار را کاهش دهند. همچنین ایران با توجه به تحریم ها، مشمول معافیت از کاهش عرضه به بازار شد.

 

توافق اعضای اوپک و غیراوپک برای 6 ماه است. قرار شده اعضای اوپک 2.5 درصد از تولید ماه اکتبر(مهر-آبان) ٢٠١٨ خود را کاهش دهند. ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش عرضه معاف شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------