آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

نبود جوجه مرغ را گران کرد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مرغ
رییس اتحادیه مرغ و ماهی با بیان این‌که اگر مشکلات پرورش و تولید مرغ حل نشود روند افزایشی قیمت آن ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به واسطه افزایش قیمت نهاده‌های دامی جوجه یک روزه و هزینه‌ حمل و نقل، قیمت مرغ روند افزایشی به خود گرفته است.

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با افزایش قیمت ۱۰۰۰ تومانی گوشت مرغ گفت: در حال حاضر قیمت مرغ و افزایش آن برای جامعه حساس شده، زیرا این محصول ارزان‌ترین خوراک جامعه است.

 

رییس اتحادیه مرغ و ماهی ادامه داد: در چند روز گذشته تولید و پرورش مرغ به شدت کاهش یافته و این موضوع منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت مرغ شده است که از دلایل افت پرورش مرغ می‌توان به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، افزایش قیمت جوجه یک روزه و افزایش هزینه حمل و نقل تا ۳۰۰ درصد اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: در این شرایط برخی از تولیدکنندگان که نگران عدم تامین خوراک دام و شرایط نگهداری جوجه بودند، جوجه‌ریزی نکردند.

 

یوسف‌خانی با بیان این‌که مشکلات تولیدکنندگان مرغ از دو ماه گذشته آغاز شد و آن‌ها درگیر انتقال نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) بوده‌اند، یادآور شد: مشکلات تامین و عرضه نهاده‌های دامی با وجود آن‌که از دو ماه گذشته آغاز شده است در حال حاضر در بازار عرضه خود را نشان داده و احتمال می‌رود اگر مشکلات حمل و نقل بار و هزینه‌های جانبی تولید و پرورش جوجه یک روزه رفع نشود، روند افزایشی مرغ برای روزهای آینده ادامه داشته باشد.

 

رییس اتحادیه مرغ و ماهی خاطرنشان کرد: هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به قیمت ۷۹۰۰ تومان عرضه شده که این قیمت در کشتارگاه‌ها ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان و تحویل به واحدهای صنفی ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان بوده و واحدهای صنفی با ۱۰۰۰ تومان سود هر کیلو مرغ را به قیمت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته برخی از صنوف به ویژه صنف عرضه‌کنندگان مرغ مدعی شده بودند که قیمت حمل و نقل کالا و بار تا حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، اما رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل بار برون‌شهری این موضوع را رد کرده و مدعی شد که هزینه حمل و نقل در سال جاری نسبت به مدت مشابه تنها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------