آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

آغاز دور جدید توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ به نرخ دولتی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,مرغ منجمد
برای حمایت از مصرف کنندگان در حال عرضه هر کیلوگرم تخم مرغ وارداتی با قیمت 13 هزار و 800 تومان هستیم که سبب کاهش هزار تومانی قیمت این محصول روی هر کیلوگرم تخم مرغ شده است. 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی، دور جدید توزیع گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز در بازار آغاز شده است.

 

«حمید ورناصری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای حمایت از مصرف کنندگان در حال عرضه هر کیلوگرم تخم مرغ وارداتی با قیمت 13 هزار و 800 تومان هستیم که سبب کاهش هزار تومانی قیمت این محصول روی هر کیلوگرم تخم مرغ شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین برای تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ، هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد با قیمت 8900 تومان توزیع می شود تا مصرف کنندگان با قیمت های مناسب این محصول را خریداری کنند.

 

وی با بیان اینکه روزانه نزدیک 150 تن گوشت گوسفندی گرم به بازار عرضه می شود، اظهار داشت: اکنون هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی گرم (تازه) در میادین میوه و تره بار و تعاونی های مصرف 37 هزار و 500 تومان، گوشت تفکیکی بین 48 تا 49 هزار تومان است.

 

وی افزود: هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد 29 هزار تومان به شکل نامحدود عرضه می شود.

 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: برای سهولت دسترسی شهروندان، توزیع گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ برای رفاه حال شهروندان در سازمان میادین میوه وتره بار، ماشین های سیار در سطح میادین و فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور به شکل سهمیه ای انجام می شود.

 

ورناصری اظهار داشت: تولیدکنندگان صنعت طیور می توانند نهاده های مورد نیاز خود شامل ذرت و کنجاله سویا را بدون محدودیت از ادارات کل پشتیبانی امور دام استان ها خریداری و تامین کنند.

 

وی اضافه کرد: تاکنون چندین محموله حمل نهاده های طیور در بندر امام (ره) ترخیص شده و تعدادی کشتی در راه است و هیچ کمبودی در تامین ذرت، کنجاله سویا و جو نداریم.

 

به گفته وی، تاکنون بیش از 2 میلیون تن نهاده طیور در استان ها توزیع شده که با قیمت های مصوب هر کیلوگرم ذرت یک هزار و 150 تومان، کنجاله سویا 2 هزار و 200 تومان و جو یک هزار و 180 تومان است.

 

وی بر این باور است که ورود و حضور شرکت پشتیبانی امور دام در کنار بخش خصوصی، تثبیت قیمت کنجاله سویا و ذرت را منجر می شود و نگرانی در این خصوص نداریم.

 

گزارش میدانی ایرنا از بازار مصرف نشان می دهد قیمت هر شانه 2 کیلوگرمی تخم مرغ در بازار بیش از 24 هزار تومان، گوشت مرغ بین 12 تا 12 هزار و 800 تومان، گوساله با قلوه گاه 69 هزار تومان، گوسفندی با قلوه گاه 68 هزار و 500 تومان، زبان گوساله 55 هزار تومان، یک دست دل و جگر 67 هزار تومان و کله و پاچه 100 هزار تومان عرضه می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------