فایل کمیاب بازار اجاره پایتخت



بررسی میدانی فایل‌ واحدهای مسکونی عرضه شده در بازار رهن و اجاره نشان می‌دهد: در بخش عمده آپارتمان‌های عرضه شده در این بخش از بازار مسکن، مالکان به دریافت مبلغ اجاره ماهانه بالا نسبت به ودیعه درنظرگرفته شده تمایل دارند. به تعبیر دیگر حجم فایل‌های «رهن کامل» در این روزها در بازار اجاره به شدت کاهش پیدا کرده است. 

به گفته مشاوران املاک، تعداد اندک فایل‌های «رهن کامل» موجود در بازار مربوط به گروهی از مالکان واحدهای مسکونی می‌شوند که طی چند هفته اخیر از سوی مالکان خریداری شده‌اند و به دلیل ناهماهنگی بودجه خرید و قیمت پیشنهادی، بخشی از بودجه خود را از محل رهن آپارتمان تامین می‌کنند.

 

از این رو به نظر می‌رسد بخش عمده مالکان تمایل به دریافت مبلغ اجاره ماهانه بالاتری دارند.

 

مشاوران املاک عنوان می‌کنند این موضوع در اکثر مناطق شهر تهران قابل مشاهده است. به‌عنوان مثال بخش زیادی از مالکانی که واحدهای خود را در بازار اجاره عرضه کرده‌اند در صورت ناتوانی متقاضی اجاره ملک برای پرداخت مبلغ پیشنهادی، تمایل بیشتری به کاهش مبلغ ودیعه نسبت به مبلغ اجاره ماهانه دارند. به گفته آنها مالکان در حال حاضر نسبت به تبدیل مبلغ اجاره به ودیعه بیشتر واکنش مثبتی نشان نمی‌دهند.

 

این موضوع در سایر مناطق شهر تهران نیز قابل مشاهده است از این رو طبق گفته مشاوران املاک افزایش ناگهانی مبلغ اجاره از سوی مالکان سبب شده تا در چندماه اخیر بخشی از مستاجران که امکان افزایش مبلغ اجاره ماهانه را ندارند اقدام به تمدید قرارداد اجاره خود نکنند. بررسی فایل‌های عرضه شده در بازار رهن و اجاره شهر تهران نیز این موضوع را تایید می‌کند. به‌طوری که در برخی از مناطق شهر تهران برخی مالکان واحدهای مسکونی ۵۰ تا ۷۰ متر، پیشنهاد مبلغ ودیعه‌ای کمتر از ۲۰ میلیون تومان در مقابل اجاره ماهانه بیش از یک میلیون تومان را دارند.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,بازار اجاره پایتخت

 

دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------