آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

گران‌ترین آپارتمان‌های معامله شده در آذر ماه



گران‌ترین آپارتمان‌‌های معامله شده در پایتخت طی یک ماه آذر امسال واحد مسکونی ۲۴۵ مترمربعی نوساز واقع در محله حکمت در محدوده منطقه یک تهران بوده که به قیمت ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

به گزارش دنیای اقتصاد ، داده‌های سامانه اطلاعات بازار املاک ایران حاکی است بالاترین سطح قیمتی آپارتمان که در حال حاضر متقاضی خرید برای آن وجود دارد، مترمربعی ۲۰ میلیون تومان است و گران‌ترین آپارتمان‌های فروخته شده در آذر ماه حداکثر با همین قیمت معامله شده‌اند. این در حالی است که در میان فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن قیمت‌های پیشنهادی به مراتب بیش از این رقم و بعضا تا دو برابر بالاترین قیمت معاملات آذر ماه یعنی مترمربعی ۴۰ میلیون تومان نیز در مورد آپارتمان‌های لوکس در محله‌های خاص وجود دارد.

 

اختلاف قیمتی قابل توجه میان بهای متری آپارتمان‌های فایل شده و فروخته شده نشان می‌دهد از یکسو قدرت خرید برای تملک واحدهای مسکونی عرضه شده با قیمت بالاتر از این محدوده قیمتی وجود ندارد و از سوی دیگر تقاضای موثر برای خرید این گروه از املاک حتی در میان بالاترین دهک‌های درآمدی وجود ندارد. به نظر می‌رسد در شرایطی که سازنده‌ها و مالکان آپارتمان‌های لوکس همچنان انتظار افزایش قیمت را در سر می‌پرورانند و با قیمت‌گذاری بالاتر از سطح قیمت معاملات قطعی، درصدد هستند سود بیشتری از معامله در بازار مسکن کسب کنند، متقاضیان خرید احتیاط پیشه کرده و با مشاهده حاکمیت رکود عمیق در بازار مسکن، در انتظار تخلیه حباب قیمت‌های پیشنهادی هستند.

 

در بازار مسکن پاییزی تقریبا تمام آپارتمان‌هایی که به بهای بیش از ۳ میلیارد تومان فروخته شده‌اند، لوکس متراژ با مساحت بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ مترمربع بوده‌اند و این در حالی است که در فایل‌های پیشنهادی موجود آپارتمان‌های بزرگ متراژ حول و حوش ۱۰۰ تا ۱۲۰ مترمربع به بهای ۳ میلیارد تومان و بیشتر عرضه شده‌اند.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , گران‌ترین آپارتمان‌

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------